Koop jij deze cabriolet? Dan krijg je 2950 euro van de overheid
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F05%2Fabarth_500e_turismo_cabrio_87.jpeg)
Nieuwe auto’s zijn zó duur! Helemaal als ze leuk zijn. Maar gelukkig zorgt Abarth voor een heel klein lichtpuntje in de duisternis. De elektrische 500e is prijzig, dat moeten we toegeven, maar niet dusdanig prijzig dat je er geen subsidie voor krijgt.
Excuus, we zullen die zin gelijk herhalen zónder dubbele ontkenning erin. Als jij een elektrische Abarth 500e koopt – als hatchback of als cabriolet – dan geeft de overheid jou 2950 euro subsidie.
Voor 3000 euro krijg je de cabriolet
Nou kon je ook al subsidie krijgen op de Fiat 500e Cabrio, maar de Abarth-versie ervan is natuurlijk net iets aansprekender. Hij is leverbaar vanaf 38.490 euro. Voor 3000 euro extra krijg je de open variant.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F05%2Fabarth_500e_turismo_cabrio_074602d303ac02ca.jpg)
De lekker sportief gestileerde Abarth staat standaard op 17-inch lichtmetalen wielen. Wil je per se een maatje groter, dan moet je kiezen voor de 500e Turismo, die er is vanaf 42.490 euro.
Abarth 500e is 155 pk en 235 Nm sterk
Nou moet je niet denken dat de Abarth 500e een giftig menneke is, want met zijn vermogen van 155 pk en 235 Nm koppel houdt-ie het vrij bescheiden. De Fiat 500e heeft immers ook al 118 pk en 200 Nm.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F05%2Fabarth_500e_turismo_cabrio_76_0305030505960438.jpg)
De sprint naar 100 km/h gaat in zo’n 7 seconden. En als je dat nou niet al te vaak probeert, zou je in de buurt moeten komen van zijn officiële actieradius: 265 kilometer. De Abarth kan worden opgeladen met maximaal 85 kW.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F05%2Fabarth_500e_scorpionissima_64_007c00000a5307d1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit kost de Abarth 600e in Nederland
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?