Lamborghini bouwt zeshonderd keer Aventador SV
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2Flamborghini_aventador_lp_750-4_superveloce_6-e1429719407660.jpeg)
DJ Afrojack – in wiens paspoort gewoon Nick van de Wall staat – heeft een Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce gekocht. Daarmee is hij één van zeshonderd gelukkigen, want meer exemplaren bouwt de sportwagenfabrikant uit Sant’Agata Bolognese niet.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2Flamborghini_aventador_lp_750-4_superveloce_4-e1429718737809.jpeg)
In vergelijking met de ‘gewone’ Aventador weegt de SV vijftig kilogram minder (1.525 kg tegenover 1.575 kg) en produceert hij 50 pk meer (750 pk in plaats van 700 pk). Om de prestaties hoef je het apparaat echter niet te kopen, want die komen nagenoeg overeen met die van zijn mindere broer.
Beide hebben een top van 350 km/h en de SV snoept slechts 0,1 seconden van de 0-100 km/h-sprint af (2,8 tegenover 2,9 seconden). Maar of kopers dan wel even 490.900 euro willen aftikken. Bijna 70.000 euro meer dus dan voor een Aventador.
De voorganger van de SV – de Murciélago LP 670-4 Superveloce – zou in een oplage van 350 stuks worden gemaakt, maar naar verluidt bleef de teller steken op 186. Lamborghini gebruikt de aanduiding SV overigens al sinds de Miura en plakte hem ook op de Diablo.
Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce (2015)
Lamborghini Murciélago LP 670-4 Superveloce (2009 – 2010)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2Flamborghini_murcielago_lp670-4_sv_11.jpg)
Lamborghin Diablo SV (1998 – 1999)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2Flamborghini_diablo_sv_7.jpg)
Lamborghini Diablo SV (1995 – 1998)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2Flamborghini_diablo_sv_uk-spec_1.jpeg)
Lamborghini Miura SV (1971 – 1972)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2Flamborghini_miura_p400_sv_30.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had