Lamborghini-museum vernieuwd met rijke historie
Het officiële fabrieksmuseum van Lamborghini heeft een flinke facelift ondergaan. Met een compleet nieuwe indeling, verspreid over twee verdiepingen, stelt het illustere Italiaanse automerk de rijke historie tentoon.
Lamborghini-museum
Er is een tijd gezwoegd in het Sant’Agata Bolognese, nabij Bologna, maar het resultaat mag er zijn. Wie Lamborghini’s eigen publieke schatkamer bezoekt, wordt bij de ingang al begroet door motorgehuil van de Aventador en de Huracán. En de allereerste auto van het merk: de 350 GT uit 1963.
Daarnaast is er aandacht voor drie Miura’s: een kaal chassis, een regulier model en de enige gebouwde Roadster. Natuurlijk staan verderop allerlei modellen opgesteld, van de Countach tot de Diablo en de Murciélago. Zelfs het zwarte schaap van de familie, de LM 002, is aanwezig, evenals de Urus concept – de voorbode voor Lamborghini’s volgende SUV.
Raceauto’s
Naast productieauto’s is er ook aandacht voor studiemodellen en zelfs racers. Denk aan de Super Trofeo-versies van de Diablo GTR en Gallardo, maar ook de Lotus 102 – de Formule 1-auto waarvoor Lamborghini de krachtbron leverde. Zelf een hot lap beleven aan boord van een race-Lamborghini? Dat kan dankzij een virtual reality-headset.
BEKIJK DE VIDEO: OP BEZOEK IN HET FERRUCCIO LAMBORGHINI-MUSEUM
Het vernieuwde museum werd geopend door de huidige CEO van het merk, Stefano Dominicali. Die gelegenheid viel bovendien mooi samen met de vijftigste verjaardag van de Miura.
Bezoeken
Wie zelf een keer langs wil als bezoeker: het museum is elke maandag tot en met zaterdag geopend van tien tot vijf. Ga jij erheen? Laat het ons vooral weten via ons Twitter-account of op de Facebook-pagina!
Lees ook:
Ook interessant
-
Nog meer Chinese SUV’s naar Nederland, dit is de Jaecoo J5
-
Definitief: importheffingen op Chinese elektrische auto’s worden snel ingevoerd
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Zien: Xiaomi SU7 Ultra rijdt indrukwekkende tijd op Nürburgring
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Dit kost de Abarth 600e in Nederland
-
Volkswagen sluit fabrieken én vraagt loonoffer: ’Steek in hart arbeiders’
-
Waarom de Lamborghini Temerario een plug-in hybride is die je wél wil hebben
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Dit kost de vierwielaangedreven Jeep Avenger 4Xe in Nederland
-
5 budgettips voor het kiezen van je eerste auto