Land Rover Discovery SVX heeft 525 pk en 625 Nm!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_6.jpg)
Bij de onthulling van de Land Rover Discovery dachten wel al: ‘Weet je wat dit ding nodig heeft? Een 525 pk sterke 5,0 liter V8.’ Het is alsof Land Rover ons gehoord heeft, want hier is de enigszins wonderlijke Discovery SVX.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_1.jpg)
Wonderlijk, want natuurlijk heeft een Disco geen 5,0 liter V8 met 525 pk en 625 Nm koppel nodig! Maar goed, Land Rover heeft het toch behaagd om er eentje te gaan bouwen. En hij krijgt een oude Subaru-naam mee. Kennen jullie die bijzonder gestileerde coupé uit de jaren negentig nog? De Subaru SVX.
Meer grondspeling
Hoe dan ook, de Discovery met dezelfde naam komt uit de koker van Land Rover Special Vehicles Operations (SVO). Hij komt volgend jaar op de markt. Niet alleen met die achtcilinder, maar ook met meer grondspeling (nog meer?), langere veerwegen en Hydraulic Active Roll Control (H-ARC), een systeem dat overhellen tegengaat.
Actief differentieel
Verder is de Discovery SVX uitgerust met een aangepast Terrain Response 2-systeem, een actief middendifferentieel en een elektronisch sperrend achterdifferentieel. Hij rolt op 20 inch lichtmetalen wielen met daaromheen ‘blubberbanden’ van Goodyear in de maat 275/55 R 20. De Land Rover Discovery SVX die straks bij de dealers staat, zal licht afwijken van deze, maar kopen kun je hem.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_96.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_92.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_96.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_92.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Fland_rover_discovery_svx_2.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had