De Toyota 2000GT blijft langer in leven door Gazoo Racing
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2FSchermafbeelding-2020-07-06-om-13.49.12.png)
Goed nieuws voor eigenaren van een Toyota 2000GT. Zij die gelukkig genoeg zijn op de fraaie Japanse sportcoupé te bezitten, worden nu geholpen door de fabrikant zelf.
Toyota Gazoo Racing laat namelijk weten dat het opnieuw onderdelen voor zijn meest geliefde klassieke model ooit gaat produceren. Dat doet het onder het project GR Heritage Parts Project. Toyota bouwt de onderdelen zelf, waarna het ze naar elk adres op de wereld verstuurt.
Limiet
Wie onderdelen voor zijn 2000GT zoekt, kan vanaf 1 augustus aankloppen bij de lokale Toyota-dealer. De bestelling en distributie van deze onderdelen verloopt op een voor Toyota reguliere wijze. De onderdelen voor de 2000GT zijn echter alleen beschikbaar voor daadwerkelijke eigenaren. Per auto kan er maar een bepaald aantal onderdelen worden gekocht. Op die manier hoopt Toyota te voorkomen dat zeldzame en moeilijk verkrijgbare onderdelen worden doorverkocht.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2Ftoyota_2000gt_716.jpeg)
Het is overigens niet het eerste model waarvoor Toyota nieuwe ‘oude’ onderdelen produceert. Vorig jaar kondigde het namelijk al aan om in dezelfde serie ook aan het werk te gaan voor de Supra A70 en A80. Zij die interesse hebben in onderdelen voor deze modellen, konden vanaf 1 juli jongstleden al aankloppen bij de Japanse fabrikant.
Geschiedenis Toyota 2000GT
De Toyota 2000GT is een van de begeerlijkste Toyota’s ooit gemaakt. De sportcoupé verscheen in 1967, als resultaat van een samenwerking met Yamaha. Dat was best opmerkelijk, want vroeg in de jaren ’60 wilde Toyota nog helemaal niets van sportauto’s weten. Ben je benieuwd naar het complete verhaal van de Toyota 2000GT, lees dan via onderstaande link de prachtige reportage die Autovisie-redacteur Peter Hilhorst jaren geleden maakte voor ons magazine.
Ontdekkingsreis: Toyota GT86 vs. 2000GT
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had