Autovisie
Autovisie Nieuws 29 nov 2018
Leestijd: 1 minuut

The last hurrah: Porsche 911 GT2 RS Clubsport

The last hurrah van de Porsche 911 generatie 991 Mark 2, dat is de Porsche 911 GT2 RS Clubsport. Het is de circuituitmonstering van de 911 GT2 RS waarvan Porsche slechts 200 exemplaren bouwt.

Niet straatlegaal

Straatlegaal is de Porsche 911 GT2 RS Clubsport niet. Je betaalt een forse 405.000 euro exclusief belastingen voor een circuitspeeltje. De levering van de eerste auto’s start in mei 2019.

700 pk

De 911 GT2 RS Clubsport krijgt een 700 pk sterke 3,8-liter zescilinderboxermotor: dezelfde krachtbron als de 911 GT2 RS. Je schakelt met een zeventraps PDK met voor de verandering grote stuurpaddles. Over het stuurwiel gesproken: de 911 GT2 RS Clubsport heeft het carbon stuurwiel en kleurendisplay van de 911 GT3 R.

Achterwielaandrijver

De Clubsport-versie is net als de straatversie een achterwielaandrijver. Al het vermogen wordt op de 310 mm brede achterwielen overgebracht. Andere kenmerken: een rolbeugelconstructie, racestoelen met zespunts veiligheidsgordels, airconditioning, aluminium monobloc-remklauwen met zes zuigers in combinatie met gegroefde en intern geventileerde 390 mm-remschijven vóór, 360 mm schijven en remklauwen met vier zuigers achter, PSM (Porsche Stability Management) en tot slot uitschakelbare tractiecontrole en ABS.

Volbloed racer

De Clubsport is een volbloed racer. Hij heeft een veiligheids-brandstoftank (FT3) met 115 liter inhoud met een vulopening in de voorklep, een brandblusinstallatie en veel onderdelen van met carbonfiber versterkte kunststof (CFRP), zoals de klep vóór, dak (met ontsnappingsluik), afneembare motorkap en de achtervleugel.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.