Vernieuwde Lexus RC F levert vermogen in
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Flexus-rc-f-2019-3.jpg)
De Nederlandse Lexus-importeur moet het in Nederland een paar maanden zónder RC F stellen. Het uitgaande model is niet meer te bestellen en staat dus ook niet meer in de prijslijst. Het gemis is gelukkig maar van korte duur. De vernieuwde RC F is namelijk al voorgesteld en is vanaf april 2019 te bestellen en vanaf juni leverbaar. Wat valt op? De sportcoupé levert iets in aan vermogen.
V8 zónder turbo!
De atmosferische 5,0-liter V8-motor is gelukkig gebleven in de RC F. Voorheen peuterde Lexus een vermogen van 477 pk en een koppel van 530 Nm uit de achtpitter. Dat is nu iets teruggeschroef. De V8-motor levert voortaan 457 pk en 520 Nm. Dat koppel is vanaf 4.800 toeren per minuut voorhanden. Aan de prestaties merk je overigens niets van de vermogensvermindering, want de RC F sprint nog altijd in 4,5 seconden naar 100 km/h, nu geholpen door standaard Launch Control.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Flexus-rc-f-2019-2.jpg)
Technische aanpassingen
Technische aanpassingen zijn er volop. Het inlaattraject van de motor is geoptimaliseerd, de eindoverbrenging van de achttraps automaat is aangepast, Lexus past holle in plaats van massieve aandrijfassen toe aan de achterzijde, het inlaatspruitstuk is een maatje kleiner, de compressor van de airco is iets kleiner, de RC F heeft nu aluminium bevestigingen voor de spoorstangen en de wielophanging, de wielophanging heeft stijvere bussen en Lexus monteert Michelin Pilot Sport 4S-banden.
Designwijzigingen
Designwijzigingen zijn er ook: de koplampunits hebben voortaan verticaal geplaatste LED-lampen en dagrijverlichting, de grille heeft een opening aan de onderzijde en aan de achterzijde past Lexus nieuwe achterlichten en een nieuwe achterbumper toe.
Gran Touring Pack
Noemenswaardig is het nieuwe optionele Gran Touring Pack, bestaande uit een koolstofvezel voorspoiler, een gefixeerde koolstofvezel achterspoiler, koolstofkeramische Brembo-remschijven en lichtgewicht 19-inch BBS-wielen. Lexus gebruikt koolstofvezel ook voor het dak, de motorkap, het schutbord achter de achterstoelen en voor de versteviging van de bumpers. Met het Gran Touring Pack ademt de V8 uit via een titanium uitlaatdemper en eindpijpen. Lexus belooft een imponerend motorgeluid. Het Gran Touring Pack rust de RC F verder uit met rood lederen stoelbekleding met alcantara accenten en rode koolstofvezel afwerking van de portieren en het dashboard.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had