Evora GT410 is vergevingsgezinde broer GT410 Sport
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F01%2FLotus_EvoraGT410-8-e1580292606748.jpg)
Lotus voegt wéér een nieuwe versie aan het leveringsprogramma van de Evora toe. Dit maal luistert de uitvoering naar de aanduiding GT410, een naam die we niet eerder op het topmodel tegenkwamen. Hij komt naast de trackday-georiënteerde Evora GT410 Sport in het programma.
GT410 na GT430
Er was enkele jaren terug een Sport 410. Die werd vervangen door de Evora GT410 Sport, waarvoor de Engelse sportwagenbouwer enkele ontwikkelingen als de brede koets en carbon fibre-componenten van de GT430 overnam. Na het verdwijnen van die GT430 bestond het programma louter uit de GT410 Sport en dat stelde blijkbaar Lotus en enkele klanten teleur. Vandaar dat het merk nu de GT410 -zonder Sport-aanduiding aan het gamma toevoegt. Want niet iedereen zit te wachten op de rauwe performance van de Evora GT410 Sport.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F01%2FLotus_EvoraGT410-6-e1580292759296.jpg)
Prijsvoordeel
Met de nieuwe versie kiest Lotus voor een minder hardcore karakter. De fabrikant spreekt van een verbeterde gebruikskarakter en een nieuw niveau van rijcomfort. Daartoe zijn enkele zaken die op de prijslijst van de Evora stonden verdwenen. Het prijsverschil is echter minimaal. De Nederlandse tarieven van e nieuwe Evora-versie zijn er nog niet, maar in Groot-Brittannië bedraagt het verschil £3.000 in het voordeel van de GT410, in Duitsland zelfs 11.000 euro.
Standaard met achterruit
De Lotus Evora GT410 beschikt over sportstoelen van Sparco, airconditioning, achteruitrijcamera, navigatiesysteem, Apple Carplay, DAB-digitale radio, meer geluidsisolatie, geïntegreerde armleuningen, opbergvakken, een gewijzigde demperafstellingen en Michelin Pilot Sport 4S all-weather banden. Bovendien, hij heeft nu een achterruit! Lotus biedt de GT410 per direct aan. De levering start over enkele maanden.
Video Lotus Evora
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had