Lotus Evora zoekt het circuit weer op
De Lotus Evora keert in 2020 weer terug op het circuit. Op de Shanghai International Auto Show 2019 heeft Lotus de Evora GT4 Concept gepresenteerd. Niet voor de lol. Lotus heeft serieuze plannen met het model.
Evora GT430
Als basis voor de Evora GT4 Concept gebruikt Lotus de Evora GT430 en GT430 Sport. Om de racer te laten voldoen aan de FIA-regels zijn er de nodige aanpassingen doorgevoerd, zoals de installatie van een FIA approved T45 rolkooi, een 120 liter FIA-tank en motorsport ECU. Lotus installeert verder een 6-inch TFT-display met data logging.
Harrop supercharger
De 3,5-liter V6-motor met Harrop supercharger is iets gekieteld en levert nu 456 pk bij 7.000 toeren per minuut en maximaal 510 Nm bij 4.000 toeren per minuut. Dat is genoeg power om de 1.200 kilogram zware Evora GT4 Concept een topsnelheid te geven van 274 km/h.
China
De Evora GT4 wordt ontwikkeld in Hethel, de thuisbasis van Lotus. Toch zien we deze Lotus voor het eerst in actie in China in GT4-geschikte races. Lotus heeft de Chinese coureurs Cui Yue en Gaoxiang Fan al aangesteld als officiële fabrieksrijders voor China. De Britse sportautobouwer maakt later dit jaar meer details bekend over zijn plannen met de Evora GT4.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace