Lotus Exige Cup 380 zit tussen de straat en het circuit in
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl4-3.jpg)
We beschuldigen Audi, BMW en Mercedes-Benz er regelmatig van iedere mogelijke niche te willen vullen, maar Lotus kan er ook wat van. Want deze nieuwe Exige Cup 380 is geen volwaardige racewagen, maar ook geen echte straatauto. Hij zit er tussenin.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl2-3.jpg)
Lotus is ‘on a roll’ de laatste tijd. Het Britse merk introduceert de ene speciale editie na de andere en schuift nu de Exige Cup 380 naar voren. Geen Exige Sport 380 dus, maar ook geen Exige Race 380.
Het 1057 kilogram wegende apparaat wordt (uiteraard) aangedreven door een 380 pk en 410 Nm sterke 3,5 liter V6 van Toyota, haalt 97 km/h (60 mph) in 3,4 seconden en houdt het bij 282 km/h voor gezien.
LEES OOK: LOTUS SCHRIJFT EINDELIJK WEER ZWARTE CIJFERS
Wat er anders is ten opzichte van de Exige Sport 380? Volgens Lotus is het chassis verstevigd en zorgen aerodynamische aanpassingen voor 43 procent meer neerwaartse druk (maximaal zo’n 200 kilogram). De fabrikant bouwt niet meer dan zestig exemplaren van de Cup 380.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl3-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl5-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl3-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl5-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl4-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl1-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl4-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl1-3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had