Lotus Exige Cup 380 zit tussen de straat en het circuit in
We beschuldigen Audi, BMW en Mercedes-Benz er regelmatig van iedere mogelijke niche te willen vullen, maar Lotus kan er ook wat van. Want deze nieuwe Exige Cup 380 is geen volwaardige racewagen, maar ook geen echte straatauto. Hij zit er tussenin.
Lotus is ‘on a roll’ de laatste tijd. Het Britse merk introduceert de ene speciale editie na de andere en schuift nu de Exige Cup 380 naar voren. Geen Exige Sport 380 dus, maar ook geen Exige Race 380.
“Lotus bouwt niet meer dan zestig exemplaren van de Cup 380”
Het 1057 kilogram wegende apparaat wordt (uiteraard) aangedreven door een 380 pk en 410 Nm sterke 3,5 liter V6 van Toyota, haalt 97 km/h (60 mph) in 3,4 seconden en houdt het bij 282 km/h voor gezien.
LEES OOK: LOTUS SCHRIJFT EINDELIJK WEER ZWARTE CIJFERS
Wat er anders is ten opzichte van de Exige Sport 380? Volgens Lotus is het chassis verstevigd en zorgen aerodynamische aanpassingen voor 43 procent meer neerwaartse druk (maximaal zo’n 200 kilogram). De fabrikant bouwt niet meer dan zestig exemplaren van de Cup 380.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8