Lumma CLR G770 R is volgende opgepompte G-Klasse
Hij is al decennia lang voer voor tuners en ‘stylisten’: de Mercedes-Benz G-Klasse. Ditmaal pakt het bekende Lumma het bakbeest aan.
Waar veel tuners vooral op motorisch gebied aan de haal gaan met de Mercedes-Benz G-Klasse – in bijna alle gevallen de extremere AMG-versie -, pakt Lumma het wat anders aan. Het perst niet meer vermogen uit het Duitse terreinbeest. In plaats daarvan houdt het zich enkel bezig met zaken die effect op de ogen en oren hebben.
Nieuw uiterlijk voor de G-Klasse
En dat begint uiteraard bij het uiterlijk van de G-Klasse. We noemen hier bewust niet de aanduiding van de G63 AMG, omdat het pakket dat Lumma aanbiedt ook toepasbaar is op de iets geciviliseerdere G350d en G400d. Wie z’n G-Klasse bij Lumma achterlaat, kan ‘m even later ophalen met een volledig nieuwe bumperpartij, zowel op de voor- als op de achterzijde. De spoiler die Lumma levert is vervaardigd uit plastic en wordt niet op de koets gelijmd, maar met schroeven aangebracht. Als je ‘m zat bent, kun je ‘m zelf makkelijker verwijderen. Lumma denkt goed mee met de klant. Wie overigens meer geld wil verliezen en een agressiever uiterlijk wil, kan al die additionele carrosseriepanelen ook in koolstofvezel laten uitvoeren.
Lumma biedt verder groot lichtmetaal schoeisel aan, met een maximale diameter van 24-inch. Het geeft de klant zelfs een aanbeveling wat betreft de wielmaten op de CLR G770R. 295/30R24 op de voor- en 355/25R24 op de achteras is volgens Lumma de beste keuze.
Ander uitlaatsysteem
Gelukkig voor de liefhebbers van een dik geluid blijft het niet enkel bij optische aanpassingen. Voor de G63 AMG heeft Lumma een specifiek uitlaatsysteem ontwikkeld, die de biturbo V8 nog ietsje beter laten klinken. Wie een G350d of G400d heeft kan enkel aankloppen voor andere uitlaateindstukken.
Overigens biedt Lumma ook een ander ontwerp van het interieur van de G-Klasse aan, al treedt het niet in detail. Wel stelt het dat ‘het interieur helemaal opnieuw ontworpen kan worden’, van de stoelen tot de bekleding van de complete binnenruimte. Wie op alle bovengenoemde aanpassingen van Lumma zit te wachten, moet minstens 12.700 euro neerleggen voor de conversie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo schakel je in een Tesla als het scherm breekt
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
100.000 LPG-rijders komen goed weg: korting wegenbelasting blijft
-
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten