Manhart stopt nog snel 630 pk onder de kap van de BMW M2
De tuners van Manhart hebben zich weer volledig uitgeleefd op een geliefde Duitse high-performance auto. Ditmaal was het de beurt aan de (oude) BMW M2, en deze upgrade is zeker de moeite waard.
De 3,0-liter zescilinder is in de BMW M2 CS, de sterkste M2 door BMW zelf gebouwd, goed voor 450 pk. De Duitse tuners weten dit vermogen op te krikken tot wel 630 pk en 750 Nm.
Flinke aanpassingen
Voor die flinke vermogenstoename zijn forse aanpassingen nodig. Om te beginnen werd er een ‘Turbo Performance Kit’ van de tuner zelf geplaatst. De warmte die vrijkomt, wordt opgevangen door een nieuwe intercooler met meer capaciteit.
Daarnaast is ook het uitlaatsysteem aangepast. De Manhart MH2, zoals de getunede BMW M2 nu heet, heeft een roestvrijstaal uitlaatsysteem met klepbediening en vier 90 mm carbon eindpijpen. Daarbij werden er downpipes zonder katalysator geïnstalleerd en is er een highflow-katalysator geplaatst. Naast hardware werd ook de software aangepast, alle upgrades samen zorgen uiteindelijk voor 180 pk meer.
Betere performance op het circuit
Harder rijden betekent ook dat je harder moet remmen. Om deze reden zijn de schijven en remzuigers op de vooras verruild voor die van een BMW M4 GT4. De remmerij op de achteras bleef hetzelfde. Door een schroefset te monteren van KW en 19-inch 265/35 en 295/30 Michelin-banden om de zwarte wielen heen te vouwen moet je niet alleen heel hard rechtdoor kunnen, maar gaat de BMW M2 volgens de tuner nog beter de hoek om.
Een opvallende BMW M2
Manhart zou Manhart niet zijn als ze alleen de performance aan zouden pakken. Een nieuwe carbon voorspoiler, nieuwe carbon side skirts, een andere koolstofvezel diffuser, een gigantische spoiler en een aluminium motorkap zorgen niet alleen voor gewichtsbesparing, het geeft de BMW M2 ook een heel ander uiterlijk.
Als gele kers op de Duitse Kuchen vergrijpen de tuners zich ook aan het interieur. Er is een rolkooi geïnstalleerd, de standaard sportstoelen zijn vervangen door Recaro Sportser CS-kuipstoelen. Van de achterbank is afscheid genomen.
Hoeveel dit alles kost, is niet exact bekend. De volledige prijs is, zoals altijd bij de tuner, enkel op aanvraag te verkrijgen.