Maserati Levante GTS wordt Europese top-Levante
Is er niet al een topmodel in de vorm van de Levante Trofeo dan? Ja, dat klopt, die is er zeker, maar die komt in ieder geval voorlopig niet naar Europa. Daarom is er voor ons deze Levante GTS.
De Trofeo en de GTS schelen niet eens zo veel. Beide hebben de 3,8 liter V8 uit de Quattroporte GTS, maar in de Trofeo levert hij 590 pk en in de GTS ‘slechts’ 550 pk. Het koppel in de beide top-Levantes is gelijk: 730 Nm. De prestaties van de Trofeo en de GTS lopen iets uiteen. Die eerste zit in 3,9 seconden op 100 km/h en die tweede doet er 0,3 seconden langer over. Daarbij haalt de Trofeo een top van 300 km/h en moet de GTS bij 292 km/h afhaken.
Goodwood Hillclimb
Maserati introduceert de Levante GTS – hoe kan ook anders vandaag – op het Goodwood Festival of Speed, waar hij ook aan de fameuze Goodwood Hillclimb deelneemt. Qua uiterlijk is het lastig om de diverse Levante-uitvoeringen uit elkaar te houden. Deze GTS heeft in vergelijking met zijn mindere broers een agressiever ogende voorbumper met grote koelopeningen, maar het is allemaal net iets subtieler dan bij de Trofeo.
Nieuwe kleuren
Verder zijn er voor alle Levantes nu matrix-LED koplampen beschikbaar en het uit de Ghibli en Quattroporte bekende Integrated Vehicle Control (IVC). Dat laatste is een functie van het ESP en zou voor meer rijdynamiek zorgen. Daarbij kondigt Maserati ook andere wijzigingen aan voor de Ghibli, Quattroporte en Levante, zoals een verbeterd infotainmentsysteem en nieuwe carrosseriekleuren en lichtmetalen wielen.
Maserati Levante Trofeo
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!