Mazda MX-5 RF rolt van de band
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FMazda-MX-5-RF-1-Autovisie.nl_.jpg)
De productie van de Mazda MX-5 RF, de MX-5 met het elektrische targadak, is in Japan van start gegaan. De eerste exemplaren van de Retractable Fastback komen in het tweede kwartaal van 2017 op de markt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FMazda-MX-5-RF-2-Autovisie.nl_.jpg)
April
Net als in Noord-Amerika moeten we in Europa geduld hebben tot het tweede kwartaal van 2017 voor de lancering van de auto met het bijzondere targadak. Het dak is tot snelheden van 10 kilometer per uur elektrisch te openen en te sluiten. Bij de vorige MX-5 Roadster Coupé moest je per se volledig stilstaan om het dak te bedienen. De buitenmaten van de Mazda MX-5 RF blijven volledig identiek aan die van de normale MX-5, op de hoogte na. Hij is namelijk door het andere dak precies vijf millimeter hoger dan de roadster.
Prijzen
De prijzen van de Mazda MX-5 RF worden later deze maand bekendgemaakt. In de Verenigde Staten is de prijs al bekend, daar gaat hij 2955 dollar meer kosten dan een MX-5 Roadster in vergelijkbare uitvoering. Reken in ons land op een meerprijs van zo’n 2500 tot 3000 euro en je zit waarschijnlijk goed. Voor dat geld krijg je overigens niet alleen het dak, maar ook extra isolatiemateriaal in de achterste wielkasten, een andere stuurinrichting en andere wielophanging. Al met al wordt de RF dus echt iets hoger gepositioneerd.