Mazda RT24-P is wondermooie wedstrijdwagen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_side_detail_001_tn-970x647-c.jpg)
De tijd dat racewagens nog aantrekkelijk konden zijn, ligt al even achter ons. En toch glipt er zo nu en dan een echte knapperd door de reglementen. Kijk maar eens wat Mazda heeft gedaan met zijn nieuwe IMSA-racer, de RT24-P.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_front_001_tn-970x647-c.jpg)
Mazda is de laatste jaren goed bezig qua design. Het Japanse merk zet de ene na de andere indrukwekkend stileerde vierwieler op de weg en doet nu hetzelfde op de racebaan. Want deze RT24-P ziet er – kunnen we dat zeggen – op z’n zachtst gezegd sexy uit, met zijn pruilende mondje en zijn outfit die van glimmend rood satijn lijkt te zijn.
LEES OOK: MAZDA CX-5 VOLLEDIG IN HET NIEUW
Onder die ‘body-hugging’ carrosserie ligt een 2,0 liter viercilinder turbomotor, die er op een of andere manier 600 pk uitpompt. Of de Mazda RT24-P daarmee zijn IMSA-concurrentie te snel af kan zijn, zien we in januari tijdens de 24 uur van Daytona, de eerste race in het IMSA WeatherTech SportsCar Championship 2017.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_rear_quarter_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_side_detail_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_front_quarter_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_front_wheel_detail_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_side_profile_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_sidepod_detail_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_rear_quarter_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_side_detail_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_front_quarter_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_front_wheel_detail_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_side_profile_001_tn-970x647-c.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2F2017_rt24p_sidepod_detail_001_tn-970x647-c.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had