McLaren 720S Spider krijgt nog meer koolstofvezel van Novitec
McLaren laat bij hun auto’s altijd trots weten dat ze gebruikmaken van carbon fiber. Maar Novitec vond het niet genoeg en plakte de 720 Spider vol met het lichte en sterke materiaal.
Een McLaren supercar met 720 pk en 770 Nm uit een vierliter V8 met twee turbo’s heeft weinig verbetering nodig zou je denken. Toch denken de Duitsers van Novitec daar anders over. De Britse autobouwer gebruikt in hun ogen blijkbaar niet genoeg koolstofvezel. Ook kan het bedrijf nog wel een lesje aerodynamica gebruiken. De Noviteccers verbeterde de McLaren 720S Spider namelijk op deze punten.
Forged
Duitsers denken het altijd beter te weten dan Britten en dat laten ze in dit geval graag zien met opvallend veel koolstofvezel in een aparte afwerking. De tuner uit Stetten vond het standaard carbon fiberpatroon niet bijzonder genoeg om op een supercar van McLaren te plakken. Ze gebruiken de ‘forged’ variant. De tuner verving de sideskirts, de voor- en achterbumpers en de frunk voor versies van het materiaal. En dat staat de Spider best goed.
Die ogenschijnlijk alleen optische upgrades hebben volgens Novitec ook een effect op het rijgedrag van de auto. De door hen geplaatste splitter aan de voorkant zorgt ervoor dat de auto minder snel last van lift op hogere snelheden heeft. De rest van de upgrades, waaronder de nieuwe en grote vleugel, luchtinlaten aan de zijkant en de diffuser, zorgen voor nog meer downforce.
Upgrade
De vierliter V8 met twee turbo’s kreeg ook wat liefde van de technici bij Novitec. Hij produceert nu geen 720 pk en 770 Nm meer, maar dankzij een upgrade van de software en de plaatsing van een nieuwe uitlaat pompt het motorblok er 806 pk en 878 Nm uit. Daarmee gaat de 0-100 km/h sprinttijd van 2,8 seconden naar, schrik niet, 2,7 seconden. De topsnelheid blijft ook niet ongewijzigd. Deze stijgt van 341 km/h naar, zorg ervoor dat u zit, 346 km/h.
Naast de onderdelen van naakt koolstofvezel heeft Novitec natuurlijk ook gedacht aan uiterlijk vertoon van de wagen. Zo biedt de tuner speciaal voor hen gemaakte Vossen-velgen aan. Deze meten 20 inch voor de voorzijde en 21 inch aan de achterzijde. Ze hoeven niet in het zwart geleverd te worden. De klant heeft namelijk de keuze uit 72 verschillende kleuren. Ook kunnen de uitlaatpijpen in onafgewerkt of zwart RVS of INCONEL geleverd worden. Voor aanpassingen aan het interieur gaat de tuner liever met de klant in gesprek. Hierbij zijn de mogelijkheden volgens hen namelijk eindeloos.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8