McLaren Speedtail niet straatlegaal in Verenigde Staten
Naar verwachting komt ongeveer 33 procent van de 106 exemplaren van de McLaren Speedtail op Noord-Amerikaanse bodem terecht. Er is alleen een klein dingetje: de 403 km/u snelle hyper-GT is niet straatlegaal in de Verenigde Staten. Toch is er een oplossing.
Airbags en camera’s
De Speedtail is een driezitter, zoals de legendarische McLaren F1. Door die stoelopstelling is het niet mogelijk om zij-airbags te monteren. In Amerikaanse veiligheidsvoorschriften staat dat alle nieuwe voertuigen over zij-airbags moeten beschikken. Dat is probleem 1. Daarnaast zijn ook de camera’s in plaats van traditionele zijspiegels niet toegestaan in de Verenigde Staten. Probleem 2.
‘Show or Display’-wetgeving
Toch is er een uitweg om een Speedtail alsnog te kunnen rijden in de Verenigde Staten. Roger Ormisher, McLaren Vice President Communications & PR voor Noord-Amerika, vertelt in gesprek met Carscoops dat eigenaren gewoon hun Speedtail kunnen verwelkomen, maar dat (toekomstige) eigenaren de auto zelf moeten importeren onder de ‘Show or Display’-wetgeving. De ‘Show or Display’-wetgeving schrijft voor dat de Speedtail-koper op jaarbasis niet meer dan 4.000 kilometer mag afleggen op de openbare weg.
Individueel importeren
“Speedtail-eigenaren moeten de auto individueel importeren onder deze wetgeving”, aldus Ormisher. “McLaren North-Amerikca speelt geen rol als importeur of verkoper van de auto. Ondanks dit, geloven we dat ongeveer 33 procent van de totale productie in de Verenigde Staten zal geraken.”
Meer weten over de McLaren Speedtail? Hier meer informatie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!