Meer power voor Volkswagen Golf GTE
Niet aan te slepen was hij de afgelopen jaren, de Volkswagen Golf GTE met zijn plug-in hybride aandrijflijn. Volgend jaar verdwijnt het bijtellingsvoordeel, maar dat compenseert hij met extra vermogen.
Passat GTE
De plug-in hybride aandrijflijn van de Volkswagen Golf GTE levert momenteel maximaal 204 pk en 350 Nm. Bij de vernieuwde Golf moet het vermogen toenemen naar het niveau van dat van de Passat GTE: 218 pk en 400 Nm. In tegenstelling tot de range van de volledig elektrische e-Golf, wordt de elektrische range van de Golf GTE niet groter. Hij blijft gelijk met die van het huidige model en bedraagt maximaal 52 kilometer. In de praktijk betekent het dat je ongeveer 30 kilometer elektrisch kunt rijden.
Facelift
Volkswagen voorziet de Golf GTE van een iets andere voorbumper dan die van het standaard model. De herkenbare C-vormige dagrijverlichting blijft en wordt nog iets groter dan nu. Daarnaast krijgt de GTE alle updates die ook worden toegepast op de normale Golf. Je kunt hem krijgen met een groter scherm voor het infotainmentsysteem en ook met meer assistentiesystemen. Verder behoudt de auto zijn kenmerkende dubbele uitlaat aan de linkerkant.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8