Mercedes-AMG GLC 43 4Matic krijgt 390 pk uit V6
Gisteren kwam Mercedes-AMG nog met een nieuwe CLA 45 Shooting Brake, nu tilt het een ander AMG-instapmodel naar een nieuw niveau. De Mercedes-AMG GLC 43 4Matic krijgt een update. Meer pk’s en een iets strakkere styling.
Mercedes heeft een immens aanbod als het aankomt op SUV’s. Deze begint bij de GLC, loopt door naar de iets grotere GLE en eindigt met de grootste GLS. Daarnaast kunnen we nog de G-Wagon meetellen en als we Merc mogen geloven is de GLA er ook één. Daarnaast komt het merk binnenkort nog met de GLB, de auto die qua formaat het gat tussen de GLA en GLC gaat opvullen. Voor deze keer leggen we de aandacht bij het instap-SUV, de GLC, want de AMG-versie daarvan krijgt een make-over.
Gekieteld
Met al het AMG-geweld van de afgelopen tijd in de kleinere segmenten konden SUV’s blijkbaar niet achterblijven. Daarom wordt de V6 in de Mercedes-AMG GLC 43 wat meer gekieteld. De drieliter twin turbo zescilinder produceert nu namelijk 390 pk en 520 Nm . Dat is 23 pk en 170 Nm meer dan in het uitgaande model. Dit is te danken aan de grotere turbo’s die AMG op de V6 monteerde. Daarmee is een sprint van stilstand naar 100 kilometer per uur geklaard in 4,9 seconden. Topsnelheid is, net als bij veel Duitse topmodellen, elektronisch begrensd op 250 km/u.
Qua uiterlijk is de Mercedes-AMG GLC 43 ook toegetreden tot de huidige AMG-familie. Opvallendste wijzigingen zijn de verticale, verchroomde lamellen in de grille met strakker getekende koplampen aan de voorkant. Aan de achterkant vinden we grove diffuser die vergezeld wordt van twee ronde uitlaatpijpen aan beide zijden. Ook zijn hier de achterlichten opnieuw ontworpen.
Logische upgrades
Binnenin vinden we de logische upgrades. Denk hierbij standaard leren bekleding met rode stiksels. Mercedes-AMG plaatst ook overal door het interieur aluminium accenten en ook de grote digitale schermen achter het stuur en het MBUX infotainmentsysteem ontbreken niet.
Prijzen en leverdata communiceert Mercedes helaas nog niet. Deze verwachten we op een later moment.
Bron: Mercedes-Benz