Mercedes-Benz Generation EQ trapt elektrolabel EQ af
En dat is elektroconcept nummer zoveel! Van Mercedes-Benz dit keer, dat met de bijna serierijpe Generation EQ de aanzet geeft tot een elektrisch submerk in de trant van BMW’s i-label.
Mercedes-Benz noemt de Generation EQ een SUV-coupé, maar waar de fabrikant dat coupé-aspect in ziet, is ons een raadsel. Het merk verliest zich sowieso nogal in bloemrijk proza als het over het ontwerp van zijn nieuwste studiemodel praat. “De Generation EQ is ‘hot and cool’. De fascinatie ligt in de nieuwe interpretatie van onze designfilosofie van sensuele puurheid voor een avantgardistische, moderne en op zichzelf staande elektro-esthetiek.” Huh? Wat?
Modulair platform
Afijn, de elektro-SUV staat in ieder geval op een modulair platform dat Mercedes-Benz gaat gebruiken voor al zijn toekomstige stekkermodellen. De Generation EQ wordt aangedreven door twee elektromotoren met een maximum totaalvermogen van 408 pk en een koppel van 700 Nm. Hij gaat in minder dan 5 seconden van stilstand naar 100 km/h, maar wie dat geregeld probeert te halen, kan de geclaimde actieradius van 500 kilometer natuurlijk wel vergeten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo schakel je in een Tesla als het scherm breekt
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
100.000 LPG-rijders komen goed weg: korting wegenbelasting blijft
-
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten