Mercedes GLC Cabrio: Kijken, kijken, niet verkopen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FMercedesBenzGLC.jpeg)
Land Rover hoeft geen reactie van Mercedes-Benz op de Evoque Convertible te verwachten. De Duitsers hebben ernaar gekeken en daar blijft het bij.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FSchermafbeelding-2016-03-18-om-14.25.24.png)
In de eerste ontwikkelingsfase van de huidige GLC is een cabriovariant wel degelijk ter sprake gekomen, maar het idee werd vrij snel losgelaten vanwege de complexiteit. “Als we het stalen dak van de GLC vervangen door een softtop moeten we veel gewicht aan de koets toevoegen om de auto stijf te maken”, geeft GLC-ontwikkelingsbaas Michael Kelz aan.
Opnieuw tekenen
“Met het oog op gewichtsreductie en CO2-uitstoot is dat geen goede ontwikkeling. Bovendien moeten we de hele auto opnieuw tekenen en dat betekent dat het, gezien de hoge investeringen die nodig zijn en de lage verkoopvolumes van een auto als een GLC-cabriolet, moeilijk wordt om hem winstgevend te laten zijn.”
LEES OOK: VIDEO MERCEDES GLC
Moeilijk
In een eerder interview met Autovisie gaf een andere productchef van Mercedes-Benz al aan dat de SUV- en Cabrio-concepten zich moeilijk laten verenigen. “In een cabriolet wil je gezien worden en dan wil je juist niet hoog zitten.”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_7-e1447075321502.jpeg)