Mercedes GLC Cabrio: Kijken, kijken, niet verkopen
Land Rover hoeft geen reactie van Mercedes-Benz op de Evoque Convertible te verwachten. De Duitsers hebben ernaar gekeken en daar blijft het bij.
In de eerste ontwikkelingsfase van de huidige GLC is een cabriovariant wel degelijk ter sprake gekomen, maar het idee werd vrij snel losgelaten vanwege de complexiteit. “Als we het stalen dak van de GLC vervangen door een softtop moeten we veel gewicht aan de koets toevoegen om de auto stijf te maken”, geeft GLC-ontwikkelingsbaas Michael Kelz aan.
“In een cabriolet wil je gezien worden en dan wil je juist niet hoog zitten.”
Opnieuw tekenen
“Met het oog op gewichtsreductie en CO2-uitstoot is dat geen goede ontwikkeling. Bovendien moeten we de hele auto opnieuw tekenen en dat betekent dat het, gezien de hoge investeringen die nodig zijn en de lage verkoopvolumes van een auto als een GLC-cabriolet, moeilijk wordt om hem winstgevend te laten zijn.”
LEES OOK: VIDEO MERCEDES GLC
Moeilijk
In een eerder interview met Autovisie gaf een andere productchef van Mercedes-Benz al aan dat de SUV- en Cabrio-concepten zich moeilijk laten verenigen. “In een cabriolet wil je gezien worden en dan wil je juist niet hoog zitten.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8
-
Waarom de meest vervuilende diesels wél milieuzones in mogen