Mercedes-Maybach G 650 Landaulet kost miljoen euro
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fmercedes-maybach_g_650_landaulet_26.jpg)
Je moet het er maar voor over hebben. De extreme Mercedes-Maybach G 650 Landaulet kost 630.000 euro, exclusief belastingen. Dat betekent dat je hem voor ongeveer een miljoen euro op Nederlands kenteken mag zetten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fmercedes-maybach_g_650_landaulet_21.jpg)
En ondanks dat schijnen er al een aantal Nederlandse belangstellenden voor het monsterlijke (om niet te zeggen smaakloze) apparaat te zijn. Mercedes-Benz kiest uit wie een Landaulet mag kopen. Als je een trouwe klant van het merk met de ster bent of al een G-Klasse hebt, helpt dat. Als je een Mercedes-AMG G 63 6×6 hebt, zit je vrijwel gebakken.
Mercedes-Benz bouwt niet meer dan negenennegentig exemplaren van de Landaulet. De productie start in juni en de eerste auto’s worden in oktober afgeleverd. Een optielijst is er niet, want alle G 650 Landaulets zijn ‘fully loaded’. Als het op carrosseriekleur en interieurbekleding aankomt, is alles mogelijk.
LEES OOK: NIETS IS TE GEK – MERCEDES-MAYBACH G 650 LANDAULET
De Landaulet is alleen leverbaar in Europa, Rusland en het Midden-Oosten. Hij is in twee jaar tijd ontwikkeld en is gebouwd op een G-Klasse Wagon-carrosserie. Zijn softtop opent en sluit automatisch (alleen als de auto stilstaat), maar moet met de hand ontgrendeld worden. Om het instappen te vergemakkelijken zijn er automatisch uitklappende treeplanken, die maximaal 240 kilogram kunnen dragen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fmercedes-maybach_g_650_landaulet_36.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fmercedes-maybach_g_650_landaulet_9.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fmercedes-maybach_g_650_landaulet_26.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fmercedes-maybach_g_650_landaulet_36.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fmercedes-maybach_g_650_landaulet_9.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Fmercedes-maybach_g_650_landaulet_26.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had