Mercury Coupé uit 1949 is prachtige elektrische restomod
Nog meer elektronieuws op de SEMA-show in Las Vegas. Het Amerikaanse bedrijf ICON presenteerde daar deze Mercury Coupé uit 1949. Onder zijn verweerde voorkomen ligt de elektrische aandrijflijn uit een Tesla Model S.
Volgens ICON is de Mercury EV Derelict – zoals de auto wordt genoemd – in opdracht van een klant ontwikkeld. Het hele onderstel is aangepast, met nu onafhankelijke wielophanging en remmen van Brembo. Voor de aandrijving zorgen twee elektromotoren met in totaal 400 pk en 637 Nm koppel.
Actieradius van 300 kilometer
Dankzij een 85 kWh-batterij van Tesla heeft de Mercury een actieradius van ongeveer 300 kilometer. Met een 125A-snellader moet de klassieker in ongeveer 1,5 uur op te laden zijn van helemaal leeg naar helemaal vol.
Nepmotor onder de kap
En omdat het oog ook wat wil, heeft ICON een soort nep-V8 onder de motorkap gelegd. Het omhulsel is niet leeg, maar verbergt een aantal onderdelen van de elektrische aandrijflijn, zoals de batterijcontrollers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
100.000 LPG-rijders komen goed weg: korting wegenbelasting blijft
-
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar