Mercury Coupé uit 1949 is prachtige elektrische restomod
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F01-icon-49-mercury-coupe-ev-e1541068527216.jpg)
Nog meer elektronieuws op de SEMA-show in Las Vegas. Het Amerikaanse bedrijf ICON presenteerde daar deze Mercury Coupé uit 1949. Onder zijn verweerde voorkomen ligt de elektrische aandrijflijn uit een Tesla Model S.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F01-icon-49-mercury-coupe-ev-e1541068527216.jpg)
Volgens ICON is de Mercury EV Derelict – zoals de auto wordt genoemd – in opdracht van een klant ontwikkeld. Het hele onderstel is aangepast, met nu onafhankelijke wielophanging en remmen van Brembo. Voor de aandrijving zorgen twee elektromotoren met in totaal 400 pk en 637 Nm koppel.
Actieradius van 300 kilometer
Dankzij een 85 kWh-batterij van Tesla heeft de Mercury een actieradius van ongeveer 300 kilometer. Met een 125A-snellader moet de klassieker in ongeveer 1,5 uur op te laden zijn van helemaal leeg naar helemaal vol.
Nepmotor onder de kap
En omdat het oog ook wat wil, heeft ICON een soort nep-V8 onder de motorkap gelegd. Het omhulsel is niet leeg, maar verbergt een aantal onderdelen van de elektrische aandrijflijn, zoals de batterijcontrollers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had