Sjors ten Tije
Sjors ten Tije Nieuws 7 okt 2021
Leestijd: 2 minuten

Vernieuwde MG ZS EV maakt flinke stappen

MG verraste eind 2019 met de introductie van de betaalbare ZS EV, maar die auto was zeker niet perfect. Dat wisten de fabrikant zelf ook, en dus voorzien ze ‘m van een flinke update.

De MG ZS EV kende een vliegende start in 2019, voornamelijk vanwege ‘t feit dat-ie veel elektrische auto voor z’n geld bood. Instappen kon al vanaf 30 mille, en voor dat geld reed je in een redelijk ruime en praktische crossover in het b-segment. Maar op het gebied van actieradius en interieurvoorzieningen wist de MG ZS EV geen potten te breken. Dat is nu aangepakt.

Grotere batterij

MG voorziet de vernieuwde ZS EV namelijk van een grotere batterij. Standaard krijgt-ie een 51 kWh-exemplaar mee, goed voor een rijbereik van 320 kilometer volgens WLTP. Dat zijn er zo’n zestig meer dan voorheen. Daarboven presenteert de Chinese autobouwer een 70 kWh-exemplaar, goed voor een WLTP-bereik van 400 kilometer. Wordt-ie daardoor flink duurder? Nee, want instappen kan nog steeds vanaf 30.990 euro voor de versie met kleinste batterij in Comfort-uitvoering. Dat is dezelfde prijs als voor de huidige versie betaald dient te worden. De Long Range kost minimaal vier mille meer.

AC-laden kan nu met een vermogen van 11 kW, met dank aan een nieuwe driefasenlader in de ZS EV. Wie aan de snellader staat, kan met een piekvermogen van 92 kW laden. Dan duurt het zo’n 35 tot 40 minuten om de batterij van 5 tot 80 procent te laden.

Vehicle-to-load

Daarnaast geeft MG het model nieuwe infotainmentvoorzieningen mee. Het centrale scherm is flink gegroeid, terwijl ook het instrumentarium nu volledig digitaal is. Ook is er een nieuwe app die het leven met de ZS EV aangenamer moet maken. Daarnaast voegt MG een heus vehicle-to-load-systeem toe, waardoor je externe apparaten kunt aansluiten op de ZS EV en je auto dus als krachtbron kunt gebruiken.

Ook punt MG het uiterlijk van de crossover bij. Verdwenen is de klassieke grille, die heeft nu plaatsgemaakt voor een volledig gesloten paneel op het front van de auto. Nieuwe lichtunits met led-verlichting maken de modernere looks van de ZS EV compleet. Het laadpunt bevindt zich nog wel altijd in de neus van de crossover. Die was voorheen verstopt in de grille, maar is nu goed zichtbaar. Op de achterzijde zien we minder grote wijzigingen, al is de lichtsignatuur van de achterlichten daar ook veranderd.

Introductie vernieuwde ZS EV

MG brengt de vernieuwde ZS EV eind deze maand al naar de Brand Stores in ons land.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.