Minimale facelift voor Seat Leon
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FSeat-Leon-4-Autovisie.nl_-e1485856395453.jpg)
Een facelift waarbij je niet twee, maar misschien wel drie keer moet kijken voordat je de verschillen ziet. De Seat Leon mag er dan nagenoeg hetzelfde uitzien, onderhuids zijn de veranderingen groter.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FSeat-Leon-1-Autovisie.nl_.jpg)
Vooruit, heel snel even de uiterlijke veranderingen: de grille is vier centimeter breder dan voorheen, de bumpers hebben iets scherpere lijnen en de koplampen lijken nu sterk op die van de Seat Ateca. De achterlichten zijn ook nieuw. Voor alle verlichting maakt Seat nu gebruik van LED’s.
Stiller
Seat heeft geprobeerd de auto een luxere uitstraling te geven. Daar hoort ook meer rust in het interieur bij. Er is meer geluiddempend materiaal geplaatst en verder is het interieur verder opgeruimd. Meer functies bedien je nu met het nieuwe acht inch grote touchscreen, zodat er minder knoppen nodig zijn. Voor de belangrijkste zaken als de temperatuur en airconditioning blijven echter gewoon knoppen aanwezig.
BEKIJK OOK: VIDEO: REVIEW SEAT ATECA
Systemen
De nieuwe Seat Leon krijgt ongeveer alle assistentiesystemen die ook leverbaar zijn op de Ateca. Zo is hij nu leverbaar met adaptieve cruise control met een fileassistent, een noodremassistent dat ook voetgangers kan herkennen, verkeersbordherkenning, een elektrische handrem en een parkeerassistent.
Motoren
Op motorisch gebied zijn er geen verrassingen. De Leon is vanaf begin volgend jaar leverbaar met de bekende motoren, met vermogens van 110 pk tot en met 184 pk. De 1,6 liter dieselmotor levert niet langer 110 pk, maar heeft nu ook 115 pk, net als de 1,0 liter driecilinder benzinemotor. De nieuwe Leon Cupra volgt later in 2017.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had