Mitsubishi Nederland bedankt voor Eclipse Cross
De CO2-uitstoot van 183 g/km zorgt ervoor dat de Mitsubishi Eclipse Cross met 2.2-dieselmotor niet op de Nederlandse prijslijsten komt te staan. Door de genoemde emissiewaarde krijgt de oliegestookte SUV een flinke BPM-straf, waardoor de importeur naar eigen zeggen de motorisering niet competitief in de markt kan zetten.
Elders in Europa gaat Mitsubishi de Eclipse Cross wel aanbieden, zoals in Duitsland en België. In dergelijke landen zijn dieselmodellen nog steeds populair, al neemt het marktaandeel van de motorisering af.
De krachtbron in de Eclipse Cross is een viercilinder met een slagvolume van 2,2 liter. Het blok telt vier cilinders en beschikt over een turbo en directe inspuiting. Het opgegeven vermogen bedraagt 148 pk en het koppel van 388 Nm wordt bij 2.000 tpm bereikt. De DI-D genaamde motor heeft een SCR-uitstootreinigingssysteem aan boord, waarmee de krachtbron aan de laatste emissie-eisen voldoet, te weten Euro 6d-Temp. Het opgegeven gemiddeld verbruik ligt op 6,9 liter aan dieselolie per 100 kilometer.
Aan het blok koppelt Mitsubishi een transmissie met acht verzetten. De trekkracht wordt naar alle vier de wielen gedirigeerd. In Nederland bestaat het leveringsprogramma van de Eclipse Cross uit een 1.5-benzinemotor met turbo en 163 pk, met keuze uit twee- en vierwielaandrijving en een handbak en automaat.
Lees ook:
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8
-
Waarom de meest vervuilende diesels wél milieuzones in mogen