Deze moderne Range Rover Classic heeft een ‘milieuvriendelijke’ V8
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F14.KingsleyCarsULEZRebornsideprofilestatic.jpg)
Eerder dit jaar schotelde het Britse Lunaz ons al een moderne ‘classic’ Range Rover voor met een volledig elektrische aandrijflijn. Kingsley Cars laat vandaag een vergelijkbaar model zien, maar dan met een brommende V8 in de neus.
Dat is niet zomaar de eerste de beste restomod. Kingsley Cars is namelijk een gerenommeerd bedrijf uit Oxfordshire en gespecialiseerd in het onderhoud van klassieke Range Rovers. Vandaag presenteert het de ULEZ Reborn-serie. Die naam verraadt al iets: deze Range Rover is welkom in de strenge Ultra Low Emission Zone in Londen en hoeft daar niets voor te betalen. Dat moet met een oude Range Rover wel.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F3.KingsleyCarsULEZReborniscompletelyULEZcompliantwithnewexpandedzone.jpeg)
1 op 8,9
Toch heeft deze ULEZ Reborn wél een V8 in de neus, maar die motor is door Kingsley Cars volledig gemoderniseerd. Standaard leveren de Britten een 4,0-liter met 223 pk, optioneel is er een 4,6-liter V8 met 274 pk. Beide achtpitters zijn gekoppeld aan een ZF-automaat. Het verbruik komt daarbij neer op ongeveer 1 op 8,9.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F7.KingsleyCarsULEZRebornwithretrimmedinteriorandtechnology.jpg)
Dat is uiteraard niet de enige upgrade die Kingsley Cars uitvoert. Het stript elke Range Rover volledig, zodat het verstevigingen kan aanbrengen waar nodig en alle structurele delen van de auto kan moderniseren. Wat er daarna gebeurt, ligt volledig aan de wensen van de klant. Standaard krijgt elke auto een digitaal infotainmentscherm, stoelverwarming, een premium audiosysteem en meer isolatiemateriaal. Wie wil, kan daar parkeersensoren, een achteruitrijcamera, led-verlichting en iPad-houders voor de achterste passagiers aan toevoegen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F8.KingsleyCarsULEZReborncanbeequippedwithCarPlay.jpg)
Dikkere stabi’s
Ook kunnen klanten kiezen voor het optionele Fast Road Suspension-pakket. In dat geval monteert Kingsley Cars dikkere stabi’s, remklauwen met zes zuigers voor en vier zuigers achter en grotere remschijven.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F6.KingsleyCarsULEZRebornreadytotackleLondonroads.jpg)
De Britse Range Rover-specialist vraagt 125.000 pond voor een exemplaar, inclusief belastingen. Dat komt neer op net geen 150.000 euro. Zij die nu een order plaatsen, kunnen in de zomer van 2022 hun auto verwachten. Het duurt namelijk zo’n zes tot acht maanden om een exemplaar te bouwen, afhankelijk van de wensen van de klant. Zij kunnen daarbij overigens kiezen voor een twee- of vierdeurs Range Rover.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F1.KingsleyCarsULEZRebornRangeRoverClassicinLondon.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had