Nederlandse overheid biedt Chevrolet El Camino aan
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2Fchevrolet_el_camino_custom_15.jpg)
Jaarlijks neemt de overheid om tal van redenen auto’s in beslag. Deze worden vervolgens verkocht door het Ministerie van Financiën. Hoewel veel auto’s niet echt de moeite waard zijn, duiken er soms pareltjes op in de showroom van Domeinen Roerende Zaken.
Ditmaal staat er een Chevrolet El Camino te koop. Via de site van de overheid kun je bieden op de auto’s. Bied je het hoogste bedrag, dan kun je de auto ophalen. Dit bedrag is overigens niet wat je uiteindelijk moet neerleggen voor jouw vers aangekochte bolide. Bovenop je bieding komt nog 15 procent ‘opgeld’.
Chevrolet El Camino
De door de overheid aangeboden Chevrolet El Camino komt uit 1966 en is dus van de tweede generatie. In de neus ligt een achtcilinder met een slagvolume 5,4 liter die volgens de RDW goed is voor 129 pk. De oer-Amerikaan is voorzien van een LPG-installatie, waardoor de brandstofkosten enigszins gedrukt worden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2Fimage-12.jpg)
De pick-up staat sinds 2000 op Nederlands kenteken en heeft 87.973 mijl (141.579 kilometer) ervaring. Er is wel een kleine ‘maar’: op de advertentie staat dat de sleutel niet meer aanwezig is.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2Fimage-16.jpg)
Tussen 1964 en 1967 zijn er in Amerika naar verluidt meer dan 137.000 tweede generatie Chevrolet El Camino’s verkocht. In Nederland zijn er slechts 38 exemplaren – van de tweede generatie – geregistreerd. De in Nederland unieke klassieker wordt door de overheid ‘gegund’ voor 10.888 euro exclusief bijkomende kosten en belasting. Voor dat bedrag kun je ‘m dus direct ophalen.
Liefhebbers zien lever de zeldzamere eerste generatie
Hoewel de Amerikaan hoe dan ook opvalt, is de eerste generatie onder liefhebbers een graag gezienere verschijning. Het model dat van 1959 tot 1960 geproduceerd werd (meer dan 36.000 exemplaren), is gebaseerd op de Impala uit die periode. Die auto heeft een wat sierlijker ontwerp met de beroemde ‘vinnen’ van de Impala, en is volgens velen fraaier dan de tweede generatie Chevrolet El Camino.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2Fchevrolet_el_camino_42.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2Fimage-15.jpg)
Leen Herweijer heeft zo’n eerste generatie uit Amerika geïmporteerd en vertelt in de rubriek ‘Uw Garage’ vol trots over zijn met staartvinnen versierde pick-up.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze veertig jaar oude occasion is niet voor muurbloempjes
-
Deze vergeten Amerikaanse SUV koop je voor weinig als occasion
-
Met een top van 375 km/h is dit de snelste auto van General Motors ooit!
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Waardevaste oerdegelijke Japanse occasion is nu toch betaalbaar
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Rimac Nevera-occasion te koop: hoeveel is de EV nog waard?
-
Dikke Volvo XC60-occasion is 80 procent minder duur dan nieuw
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader