Nieuwe Ford Bronco krijgt twin turbo V6 en verwijderbare hard-top
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FFord-Bronco-Concept-Autovisie.nl_.jpg)
Ford trekt pas in de zomer van dit jaar het doek van de nieuwe Ford Bronco, maar details over de SUV beginnen al binnen te komen. Zo krijgt de geüpdatete klassieker een 2,7 liter twin turbo V6 en kunnen mensen het dak thuis laten.
De Ford Bronco is een iconische SUV die je direct herkent als je hem ziet. Helaas zien we er maar weinig van op Nederlandse wegen, maar daar zou zomaar later dit jaar verandering in kunnen komen. Ford komt dan namelijk met het vernieuwde model. Tot nu toe houden de Amerikanen de lippen nog redelijk stijf op elkaar over de SUV. We kregen wat teasers en een voorproefje van een mogelijk design met een Baja-racer. Car & Driver wist wat meer details over de auto op te duikelen.
Hoekige vormen
De publicatie laat als eerste weten dat het design van de straatlegale SUV ook daadwerkelijk op die van de Bronco R Prototype gaat lijken. De hoekige vormen komen zeker terug en worden afgemaakt met een set ronde LED-koplampen en een grote rond reservewiel aan de achterkant. Maar dat hoekige uiterlijk kan door de eigenaar ontmanteld worden. De Bronco krijgt namelijk een verwijderbare hard-top. Ook de deuren kan men thuis laten. Hiervoor kunnen optioneel balken naast de inzittenden geplaatst worden. Zo heeft men toch nog een beetje veiligheid. Ook wordt het interieur tegen de elementen beschermd door gebruik van speciale materialen. Wat deze precies zijn weten we helaas nog niet.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2Fford_bronco_concept_17.jpeg)
De Ford Bronco gaat er dus uitzien zoals je van een moderne Ford Bronco zou verwachten. Onder de kap hoeven we alleen geen gigantische V8 te verwachten. Groter dan een 2,7 liter twin turbo V6 gaat het niet worden. Dit is hetzelfde blok als nu in de Ford Ranger te vinden is, en zal in de Bronco goed zijn voor 330 pk en 542 Nm. Standaard zal de Bronco met de 2,3 liter viercilinder EcoBoost motor geleverd worden. In dat geval gaat er 274 pk en 420 Nm naar de wielen. Er gaan ook geruchten over een mogelijke hybride aandrijving.
Tien verzetten
Standaard worden deze motoren gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met tien verzetten. Zelf roeren in de versnellingen kan ook, want het lijkt erop dat Ford ook een handbak optioneel aan gaat bieden. Over de rest van de aandrijflijn is nog niet veel duidelijk. Er wordt niet gesproken over hoge of lage gearing en of alleen de achter- of ook de voorwielen aangedreven zullen worden.
Voor nu moeten we alle informatie, hoe logisch het ook klinkt, nog met een korreltje zout nemen. Ze blijven gebaseerd op geruchten en uitspraken van bronnen die niet geverifieerd zijn. Nog even volhouden tot later dit jaar wanneer de langverwachte Ford Bronco echt aan het publiek wordt getoond.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had