Nieuwe GMC Sierra heeft koolstofvezel laadbak
Een grote mond, iets te glimmende tanden en een gewicht waar je u tegen zegt… Yep, deze nieuwe GMC Sierra is nog steeds stereotypisch Amerikaans. Hij is afgeleid van de Chevrolet Silverado en heeft een kleine primeur.
De Sierra is namelijk te bestellen met een laadbak van koolstofvezel. En dat scheelt gewoon even 29 kilogram. Sowieso is de GMC lichter geworden dan zijn voorganger. Hij is deels opgetrokken uit aluminium en weegt daardoor ongeveer 200 kilogram minder. Niet dat de GMC daarmee een lichtgewicht wordt, want ga er maar vanuit dat hij nog steeds dik boven de 2000 kilogram zit (GMC en Chevrolet doen erg geheimzinnig over hoe veel de Sierra en Silverado nou eigenlijk wegen).
Dorstige achtcilinders
Een andere noviteit is de toevoeging van een plug-in hybride aandrijflijn… Nee, grapje. De GMC Sierra is als vanouds leverbaar met een stel dorstige achtcilinders: een 5,2 liter unit en een 6,2 liter machine. Allebei hebben ze cilinderuitschakeling, maar wat dat doet met het verbruik, houdt GMC voor zich. Dieselen kan ook in de Sierra. Hij is te bestellen met een 3,0 liter zescilinder turbodiesel. Een tientraps automaat is standaard op alle motorvarianten van de Sierra.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8