Nieuwe Honda CR-V eindelijk aan de turbo
In ons land kan Honda (helaas) nauwelijks potten breken, maar in de Verenigde Staten doet de Japanse fabrikant uitstekende zaken, vooral met de CR-V. De vierde generatie heeft het niet lang volgehouden, want al na vier jaar wordt hij afgelost door nummer vijf.
Vooruit, na vijf jaar dan, want ook al is de nieuwste CR-V net voorgesteld, hij komt pas volgend jaar op de markt. In de Verenigde Staten eerst, want daar boekte de gezins-Honda zijn grote successen. In Nederland werden zijn atmosferische viercilinders de laatste jaren altijd ‘beloond’ met een E- of F-label en dus een CO2-boete.
LEES OOK: NIEUWE HONDA CIVIC TYPE R WEER LEKKER ONSUBTIEL
Honda CR-V nummer vijf gaat daar echter verandering in brengen. Want de oude vertrouwde tweeliter heeft zijn biezen gepakt en is ingeruild voor een 1,5 liter turbomotor met 190 pk (bekend uit de Civic). De natuurlijk ademende 2,4 liter blijft in de Verenigde Staten gewoon leverbaar, maar we verwachten niet dat die krachtbron de oversteek naar Europa gaat maken.
Tijdlijn Honda CR-V
Eerste generatie (1995 – 2001)
Tweede generatie (2001 – 2006)
Derde generatie (2006 – 2011)
Vierde generatie (2011 – heden)
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo schakel je in een Tesla als het scherm breekt
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
100.000 LPG-rijders komen goed weg: korting wegenbelasting blijft
-
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten