Nieuwe Honda CR-V eindelijk aan de turbo
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-10.jpg)
In ons land kan Honda (helaas) nauwelijks potten breken, maar in de Verenigde Staten doet de Japanse fabrikant uitstekende zaken, vooral met de CR-V. De vierde generatie heeft het niet lang volgehouden, want al na vier jaar wordt hij afgelost door nummer vijf.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-01.jpg)
Vooruit, na vijf jaar dan, want ook al is de nieuwste CR-V net voorgesteld, hij komt pas volgend jaar op de markt. In de Verenigde Staten eerst, want daar boekte de gezins-Honda zijn grote successen. In Nederland werden zijn atmosferische viercilinders de laatste jaren altijd ‘beloond’ met een E- of F-label en dus een CO2-boete.
LEES OOK: NIEUWE HONDA CIVIC TYPE R WEER LEKKER ONSUBTIEL
Honda CR-V nummer vijf gaat daar echter verandering in brengen. Want de oude vertrouwde tweeliter heeft zijn biezen gepakt en is ingeruild voor een 1,5 liter turbomotor met 190 pk (bekend uit de Civic). De natuurlijk ademende 2,4 liter blijft in de Verenigde Staten gewoon leverbaar, maar we verwachten niet dat die krachtbron de oversteek naar Europa gaat maken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-03.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-08.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-02.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-05.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-03.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-08.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-02.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2FHonda-CRV-2016-05.jpg)
Tijdlijn Honda CR-V
Eerste generatie (1995 – 2001)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2Fhonda_cr-v_159.jpg)
Tweede generatie (2001 – 2006)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2Fhonda_cr-v_32.jpg)
Derde generatie (2006 – 2011)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2Fhonda_cr-v_59.jpg)
Vierde generatie (2011 – heden)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2Fhonda_cr-v_63.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had