Zoek de verschillen met de ‘nieuwe’ Hyundai i10
‘De Hyundai i10 is helemaal vernieuwd’, stelt het Zuid-Koreaanse merk trots in zijn persbericht. Maar hou je de foto’s van de nieuwe i10 naast het pre-faceliftmodel, dan lijkt het meer op het spelletje zoek de verschillen.
Na de veranderde lichtjes achter de grille en de nieuwe 15-inch velgen aan te wijzen, zijn de meesten wel uitgespeeld. Wie de loep erbij pakt, ziet dat ook het grillepatroon minimaal is gewijzigd. Aan de achterkant zijn de veranderingen nog schaarser. Je zal het moeten doen met een miniem herontwerp van de binnenzijde van de achterlichtunits.
Wat is er wél veranderd aan de Hyundai i10?
In het interieur zijn iets meer wijzigingen te vinden. Daar zie je onder meer een nieuw 4,2-inch scherm dat de ouderwetse klokken vervangt en meerdere USB-C-aansluitingen, naast de nog altijd bestaande USB-A-aansluiting. Verder zijn het 8-inch touchscreen, de draadloze oplader, elektrisch inklapbare buitenspiegels, achteruitrijcamera, Apple Carplay en Android Auto nog altijd te vinden in de goed uitgeruste A-segmenter.
Ook het de N-line-versie heeft een kleine opfrisser gekregen. Dit sportiever ogende model komt standaard niet op 15-inch, maar op 16-inch velgen. Verder is de Hyundai i10 N-line opgeleukt met een sportievere bumper, rode accenten en verticale lichten in de grille, zoals we dat ook al kenden van het pre-faceliftmodel.
Minder concurrentie
De i10 is, zeker in Nederland, een ontzettend populair model. Vorig jaar nog werden er in Nederland zo’n 4.000 Hyundai i10’s verkocht. Tegelijkertijd verdwijnen er steeds meer merken uit het A-segment. Enkele weken geleden liet Volkswagen nog weten de stekker uit de Up! te trekken.
Ben je op zoek naar een klein stadsautootje, dan is de kans groot dat je ook de nieuwe i10 tegenkomt tijdens je zoektocht. De productie van de nieuwe i10 start binnenkort in het Turkse Izmit en vanaf deze zomer zal de vernieuwde model in de showroom te zien zijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Hyundai ontdekt dat jij toch liever knoppen hebt dan touchscreens
-
Rijtest: Hyundai Santa Fe – gemaakt voor wildkamperen
-
Dit is een Hyundai Nexo, maar dan met een stuk meer bepantsering
-
Hyundai hét liefhebbersmerk van de toekomst? Dit is de nieuwe RN24
-
Waarom de Hyundai Inster de slimste budget-EV van allemaal is
-
Deze zorgeloze, Koreaanse occasion kost slechts 5.000 euro
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Onderzoek wijst uit: deze betaalbare auto vind jij het aantrekkelijkst
-
Hyundai Inster: goedkope EV met binnenin heel veel ruimte
-
Hyundai komt ineens met een goedkope elektrische auto
-
Door betaalbare luxesedan van Hyundai wil je nu emigreren