Nieuwe Hyundai Kona: wordt dit de bestverkochte elektrische auto?
De Hyundai Kona is op zijn zachtst gezegd een populaire EV te noemen – al is de Niro nog populairder. Door zijn aantrekkelijke prijs van 43.795 euro (2022), keuze uit een groter accupakket met 484 kilometer rijbereik en zijn ingetogen doch vlotte design, kon ja als koper van een compacte elektrische SUV niet om de Koreaan heen.
Ook de nieuwe Kona moet deze zelfde doelgroep aanspreken, het blijft immers een compacte elektrische SUV. Toch is het design een stuk uitgesprokener.
Hyundai Kona krijgt een nieuw design
Door de doorlopende voor- en achterverlichting is het een stuk futuristischer. De vernieuwde grille en achterlichtunits, die nu onderdeel uitmaken van de spatbordverbreder, maken het geheel nog iet stoerder. Verder is het kleine derde remlicht tussen de spoiler erg opvallend.
De auto lijkt niet alleen breder, dat is-ie ook. De nieuwe Hyundai Kona is 25 millimeter breder en de wielbasis groeide met 60 millimeter. Ook de lengte groeit met 15 centimeter. Doordat de EV gegroeid is, biedt de Kona meer leefruimte in het interieur. Hoeveel de been en/of hoofdruimte exact groeit, weten we in een later stadium.
Kansmaker om bestverkochte elektrische auto te worden
Hoewel Hyundai niet niets laat weten over de techniek, weten we wel dat de Kona kans maakt een van de bestverkochte elektrische auto’s te worden. Het merk laat namelijk weten dat er een volledig elektrische versie komt.
Ook kan je kiezen voor een hybride-aandrijflijn en een N Line. Of er ook een echte Kona N komt – en of je deze nu wel in Nederland kan bestellen, is onduidelijk. Alle versies worden gebouwd op hetzelfde platform maar hebben hun eigen designkenmerken.
Later meer details over de Hyundai Kona
Wanneer je de nieuwe Kona kan verwachten en wat de specificaties en prijzen zijn, laat Hyundai in de komende maanden weten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met deze degelijke occasion kun je goedkoop veel kilometers rijden
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Hyundai ontdekt dat jij toch liever knoppen hebt dan touchscreens
-
Rijtest: Hyundai Santa Fe – gemaakt voor wildkamperen
-
Dit is een Hyundai Nexo, maar dan met een stuk meer bepantsering
-
Hyundai hét liefhebbersmerk van de toekomst? Dit is de nieuwe RN24
-
Waarom de Hyundai Inster de slimste budget-EV van allemaal is
-
Deze zorgeloze, Koreaanse occasion kost slechts 5.000 euro
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Onderzoek wijst uit: deze betaalbare auto vind jij het aantrekkelijkst
-
Hyundai Inster: goedkope EV met binnenin heel veel ruimte
-
Hyundai komt ineens met een goedkope elektrische auto