Nieuwe Lexus ES vervangt bij ons de GS
Voor Lexus is de ES wereldwijd een bestseller, maar in Europa hebben we de premiumsedan nog nooit gehad. Daar gaat zeer binnenkort evenwel verandering in komen, want de GS moet hier het veld ruimen. We krijgen daarvoor de nieuwste generatie ES in de plaats.
Met de ES en GS heeft Lexus twee nagenoeg even grote luxesedans in huis. Ze zien er bovendien behoorlijk hetzelfde uit, maar onderhuids zijn ze wel degelijk anders. Een groot verschil is bijvoorbeeld dat de ES voorwielaangedreven is en de GS achterwielaangedreven.
Spindle grille
Qua uiterlijk is de nieuwste ES voorspelbaar Lexus. Natuurlijk is hij getooid met weer een enorme ‘spindle grille’ en verder is zijn carrosserie voorzien van een aantal scherpe lijnen en vouwen.
Hybride-aandrijving
In Nederland wordt de sedan vooralsnog alleen leverbaar als ES 300h. Die combineert een 2,5 liter viercilinder Atkinson-motor met elektrische aandrijving en produceert in totaal 218 pk. Als theoretische verbruik wordt genoemd 1 op 21,2.
F Sport
De auto kan worden aangekleed als F Sport. Hij krijgt dan 19 inch lichtmetalen wielen mee, een grille met zwart gaas en een speciaal soort interieurbekleding. Daarbij is de F Sport leverbaar met Adaptive Variable Suspension
Lees ook:
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8
-
Waarom de meest vervuilende diesels wél milieuzones in mogen