Ramon Mens
Ramon Mens Nieuws 12 sep 2018
Leestijd: 1 minuut

Nieuwe Mercedes-Benz GLE met derde zitrij

Mercedes-Benz zet duidelijk de ML/GLE-lijn door met de nieuwe generatie GLE. Vooral schuin van achteren doet de SUV denken aan zijn voorganger, met die kenmerkende schuin teruglopende c-stijl.

mercedes-benz_gle_450_4matic_59_056e045607fd056d

Verder volgt het design de weg die Mercedes-Benz met de nieuwe A-Klasse en CLS is ingeslagen. De carrosserie van de GLE is snaarstrak, met zo weinig mogelijk lijnen en vouwen. Opvallend zijn de relatief kleine achterlichten, de prominente grille met twee flinke horizontale spijlen en het enorme Mercedes-logo voorop.

Derde zitrij

In het interieur vinden we weinig verrassingen. Mercedes-Benz monteert zijn typische ‘skateboard’ voor de neus van de bestuurder: een scherm met twee displays die als digitaal instrumentarium en als bedieningsorgaan voor het infotainmentsysteem dienen. Voor het eerst is de GLE beschikbaar als zevenzitter, met een optionele derde zitrij. Zijn bagageruimte is 825 liter groot (2025 liter met de achterbank plat).

Bij zijn introductie is de GLE alleen beschikbaar als GLE 450 4Matic. Deze heeft een zescilinder lijnmotor met 367 pk en 500 Nm. De krachtbron wordt bijgestaan door een 48 Volt-systeem, dat remenergie kan terugwinnen en de GLE voor korte tijd een EQ Boost kan geven (22 pk en 250 Nm meer). Later brengt Mercedes-Benz dieselvarianten van de GLE op de markt en een plug-in hybride.

Active Body Control

Alle GLE’s zijn standaard uitgerust met een negentrapsautomaat en vierwielaandrijving. Optioneel is hij te krijgen met Active Body Control. Dat werkt in combinatie met de luchtvering en zorgt ervoor dat de carrosserie actief de bocht in leunt. Nutting in het terrein is dat het systeem per wiel de rijhoogte kan aanpassen. De Mercedes-Benz GLE komt begin 2019 op de markt.

 

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.