Elektrische Volvo XC40 heeft nu ook officieel een nieuwe snuit
De dag die je wist dat zou komen. De volledig elektrische Volvo XC40 heeft een facelift ondergaan en krijgt dus een nieuwe snuit. Alhoewel, nieuw…
Het is namelijk exact dezelfde snuit als die van de vorig jaar gepresenteerde C40. En bovendien: wie onlangs een beetje in de configurator van de XC40 heeft rondgesnuffeld, zag óók al dat het model de C40-neus zou krijgen. Geen verrassingen dus, maar nu is het in ieder geval officieel. We moeten nog even wachten op de beelden van de vernieuwde XC40 met verbrandingsmotoren. Verwacht hetzelfde front, maar dan met open grille.
Gesloten paneel
De grootste wijziging zit ‘m dus in de koplampen, die nu vanaf de binnenzijde wat schuiner aflopen. De grootste wijziging zit ‘m in het gesloten paneel, op de plek waar bij reguliere versies een open grille plaatsneemt. Waar dat paneel er in de eerste versie van de elektrische XC40 een beetje ‘opgeplakt’ zat, is het gesloten element nu iets strakker en naadlozer in de neus van de XC40 geïntegreerd.
Op de achterzijde verandert er helemaal niets aan de XC40. Hetzelfde geldt voor het interieur, al voegt Volvo wel enkele ledervrije opties voor de stoelbekleding toe. Ook krijgt de XC40 nieuwe exterieurkleuren en een nieuwe set wielen, zoals we die ook van de C40 kennen.
Comfortabeler onderstel
Wat het persbericht niet vermeldt, betreft de wielophanging van de XC40. Zoals je, ook door het lezen van dit bericht, wel weet, is het model technisch identiek aan de C40. Je weet wel, z’n coupé-broertje. Volvo gaf vorig jaar aan Autovisie aan dat het de wielophanging voor de C40 iets heeft aangepast, waarbij de afstelling nog iets comfortabeler is geworden ten opzichte van de XC40. Nu de XC40 een facelift heeft ondergaan, zal Volvo ook de nieuwe afstelling van het onderstel doorvoeren op de SUV. Hij is dus een tikje comfortabeler geworden ten opzichte van het pre-facelift-model, al zul je de twee direct na elkaar moeten rijden om het verschil op te merken.