Nieuwe Porsche 911 is voorbereid op hybridetechniek
In de eerste fase van zijn levenscyclus komt er absoluut geen hybridetechniek voor de fonkelnieuwe Porsche 911 Carrera beschikbaar. De auto is er echter wel al op voorbereid.
Voor de compleet nieuwe 911 – met de interne codenaam 992 – heeft Porsche de huidige zeventraps PDK-bak vervangen door een nieuwe, 25 kg zwaardere versnellingsbak met dubbele koppeling en acht verzetten, omdat daarin een elektromotor kan worden ondergebracht. Die bak kennen we al van de Panamera en de Bentley Continental GT.
Te groot en te zwaar
Maar waarom dan niet doorpakken en nu reeds die elektrificatie uitrollen? Omdat dat nog geen voordelen biedt, zegt technisch projectleider Matthias Hofstetter. “Een batterij is nu nog te groot en te zwaar en kan in de huidige auto niet acceptabel wordt ondergebracht. Hij zou op de plek van de achterstoelen geplaatst kunnen worden, maar 911-kopers stellen die twee zitplaatsen juist op prijs. Bovendien is de elektrische actieradius zeer gering en verhoogt de zware techniek het prestatiepotentieel niet.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8