Nieuwe Renault Koleos flink groter dan voorganger
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F2-Renault-Koleos.jpg)
Renault blijft trouw aan de naam Koleos, ook al was de vorige SUV die de naam droeg – op basis van de compacte Samsung QM5 – in Europa weinig succesvol. De nieuwe Koleos is ontwikkeld op basis van de Nissan X-Trail en dus een stuk groter dan zijn voorganger.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F1-Renault-Koleos.jpg)
Het uiterlijk van de Koleos kennen we al van eerdere lekplaatjes en is typisch Renault nieuwe stijl. Een grille met een enorme wybert erin, haakvormige dagrijverlichting en tot ver in de achterklep doorlopende lampen. Opvallend zijn de bijna BMW M3 E30- en Lancia Delta HF Integrale-achtige opbollingen rond de wielkasten.
De Koleos is in Europa te bestellen met een dieselmotor van 130 pk of van 175 pk. Die laatste is gekoppeld aan een automaat, de Energy dCi 130 standaard aan een handgeschakelde zesbak. De vierwielaandrijving van de Renault heeft drie standen: 2WD (alleen voorwielaandrijving), 4WD Auto (aandrijfkrachten worden automatisch verdeeld) en 4WD Lock (alleen bij lage snelheden, verdeling wordt vastgezet).
LEES OOK: VANAF 2018 EERSTE AUTONOME FUNCTIES RENAULT
Volgens Renault biedt de 4,67 meter lange Koleos op de achterbank bijna 29 centimeter beenruimte. De bagageruimte van de SUV meet normaal gesproken 624 liter, maar als de achterbank is neergeklapt ontstaat een vlakke laadvloer waarop voor bijna 2000 liter aan spullen kan worden meegenomen. De Koleos komt in 2017 op de Europese markt. In Nederland moeten we wachten tot het tweede kwartaal van dat jaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F5-Renault-Koleos.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_1-e1461583839945.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F2-Renault-Koleos.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F3-Renault-Koleos.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_12-1-e1461584065387.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_2-1-e1461584025165.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_7-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_5-1-e1461584041341.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F5-Renault-Koleos.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_1-e1461583839945.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F2-Renault-Koleos.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F3-Renault-Koleos.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_12-1-e1461584065387.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_2-1-e1461584025165.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_7-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Frenault_koleos_5-1-e1461584041341.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had