Nip and tuck voor de Fiat 500L, modellengamma op de schop
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FFiat_New-500L_02.jpg)
De Fiat 500L is onder het mes gegaan een heeft een nieuwe neus aangemeten gekregen. Het merk claimt dat liefst 40% van alle onderdelen vervangen is, want echte schoonheid zit immers van binnen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FFiat_New-500L_12.jpg)
Het front van de 500L ziet er wat robuuster uit en toont nu nog meer dan voorheen verwantschap met dat van het kleine broertje, temeer de LED dagrijverlichting naar het voorbeeld van de 500 in de middelste koplampunits opgenomen is.
Cross
De reguliere uitvoering van de 500L zal voortaan door het leven gaan als Urban, de verlengde variant als Wagon. De 500L Trekking komt te vervallen ten faveure van de 500L Cross. Het bumperwerk van laatstgenoemde is nog dikker aangezet en onder een andere hoek geplaatst. Dit om de indruk te wekken dat je er zomaar een helling mee kunt pakken. Skidplates maken het geheel optisch af.
Om geen modderfiguur te slaan kan je in de Cross verschillende rijmodi selecteren, waaronder Gravity Control. Hiermee komt auto op een constante snelheid veilig van een heuvel af. Hiervoor moet dan wel Traction+ ingeschakeld zijn. Deze stand zorgt ervoor dat de Cross van z’n plek komt op een gladde ondergrond.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FFiat_New-500L_26.jpg)
Begin volgende week horen we of het modellengamma als zodanig ook in Nederland gevoerd gaat worden. Dan weten we ook of het Autonomous City Brake veiligheidssysteem leverbaar wordt.
Infotainment
Het dashboard is voortaan optioneel te voorzien van een nieuwe Uconnect infotainment unit. Het systeem, voorzien van een 7-inch scherm, ondersteund Apple Car Play en Android Auto. Tussen de tellers is ruimte gemaakt voor een 3.5-inch scherm. Andere wijzigen betreffen een nieuw stuurwiel, nieuwe bekledingsstoffen en grotere bergvakken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FFiat_New-500L_19.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had