Nissan geeft Micra sportieve N-jasjes
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F11%2FNissan-Micra-MY21-9.jpg)
De huidige Nissan Micro (K14) is sinds 2017 op de markt en was het eerste Nissan-model dat in een Renault-fabriek van de band rolde. Er zijn in drie jaar meer dan 230.000 modellen verkocht, dus nu is het tijd voor een update. Hoewel Nissan het design van de Micra onveranderd laat, biedt de 2021 versie nieuwe keuzemogelijkheden.
Visia, Acenta en Tekna zijn de uitrustingsniveaus die we nu al kennen, maar daar komen in 2021 een N-Design en N-Sport bij. Ook kunnen kopers kiezen voor een tweekleurige carrosserie, led-koplampen en zogeheten ‘Genki’-wielen.
N-Design
Deze two-tone wielen zijn standaard bij zowel de Tekna als de N-Design. Die laatste biedt als extra’s hoogglanszwarte of chromen carrosseriedetails en buitenspiegelkappen. Die moeten ‘m een net wat stoerder en unieker uiterlijk geven. Ook in het interieur wil de Micra N-Design zich onderscheiden. Zo biedt de autobouwer optioneel een oranje-interieurthema aan.
N-sport
De N-Sport heeft standaard wat minder felle kleuren. Binnenin ziet deze versie van de Micra er wel net wat sportiever uit. Zo zijn de stoelen en het dashboard deels bekleed met alcantara. Bij de N-Sport zijn de eerder besproken exterieurdetails standaard afgewerkt in het hoogglanszwart. Deze kleur vinden we ook terug op de 17-inch lichtmetalen wielen. Ook beschikt de N-sport standaard over mistlampen.
Veiligheid
Ook qua veiligheidssystemen is er iets veranderd, want vanaf de instapniveau’s zijn er nu een aantal zaken optioneel verkrijgbaar. Zo kan elke Micra nu beschikken over Hill Start assistance, Intelligent Ride Control (remt automatisch af en past koppel aan op hobbels in de weg) en Intelligent Trace Control (kan de remdruk op elk wiel individueel regelen). Daarnaast kan er nog optioneel gekozen worden voor een Safety Pack, met High Beam Assist, Intelligent Lane Intervention, Traffic Sign Recognition en Intelligent Forward Emergency Braking met voetgangersherkenning.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F11%2FNissan-Micra-MY21-2.jpg)
Euro 6d
Nissan heeft de 1,0-liter driecilinder turbomotor ook aangepakt. Specificaties deelt het nog niet, maar het motorblok voldoet volgens de fabrikant nu aan de Euro 6d-emissienorm. De verbeterde versie van de motor zou bovendien voor een betere koppelafgifte, betere rijprestaties en minder schakelmomenten moeten zorgen. De prijzen van de nieuwe Micra beginnen bij €18.99o.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had