Nissan GT-R kan (en moet) er weer even tegenaan
De Nissan GT-R is al negen jaar op de markt, maar mag vooralsnog niet met pensioen. Zijn opvolger laat nog minimaal twee jaar op zich wachten, dus moet een zoveelste update de Japanse sportwagen tot die tijd relevant houden.
Van de buitenkant is de opgefriste GT-R te herkennen aan zijn andere grille, gewijzigde voorbumper, meer geprononceerde dorpels en een nieuw wieldesign. In de cabine zijn de veranderingen duidelijker. Het dashboard behoudt zijn algemene vorm, maar de indeling ervan is helemaal op de schop gegaan.
“De bekende 3,8 liter twinturbo V6 levert nu 570 pk en 633 Nm”
De bekende 3,8 liter twinturbo V6 is nog steeds gekoppeld aan een zestraps automaat met dubbele koppeling en levert nu 570 pk (plus 20 pk) en 633 Nm (plus 1 Nm). Prestaties geeft Nissan nog niet op, maar vóór de update ging de GT-R al in 2,8 seconden van stilstand naar 100 km/h om pas bij 315 km/h te stoppen met versnellen.
LEES OOK: RECORDBREKER – NISSAN GT-R NISMO N-ATTACK PACKAGE
In zijn vernieuwde gedaante gaat de GT-R vanaf komende zomer in de verkoop. De Nissan is al vanaf april te bestellen, maar wat hij gaat kosten, wordt later bekendgemaakt (de huidige is er vanaf 157.500 euro).
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?