Nissan Leaf E+ heeft 40 procent groter bereik
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F01_nissan-presenteert-leaf-modeljaar-2019-source.jpg)
De Nissan Leaf was vorig jaar de op twee na bestverkochte elektrische auto van Nederland. Een achilleshiel van het model is echter zijn relatief beperkte actieradius. Nissan heeft daar nu een oplossing voor. Op de Consumer Electronics Show onthulde het merk de Leaf E+.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F01_nissan-presenteert-leaf-modeljaar-2019-source.jpg)
Die heeft dankzij een 62 kWh-batterij een geschatte actieradius van 385 kilometer. Ter vergelijking: de gewone Leaf moet het doen met een 40 kWh-accupakket en een WLTP-bereik van 270 kilometer. Volgens Nissan heeft de nieuwe batterij van de Leaf E+ flink meer cellen (288 in plaats van 192), een hogere energiedichtheid (plus 25 procent) en een stuk meer capaciteit (plus 55 procent).
Sterkere elektromotor
Dankzij een sterkere elektromotor is de Leaf E+ ook sneller. Nissan noemt geen acceleratiecijfers, maar we kunnen er gerust vanuit gaan dat er meer pep in de auto zit, want de 150 pk leverende elektromotor van het standaardexemplaar werd vervangen door eentje met 217 pk. Overigens zullen beide Leafs naast elkaar worden verkocht.
Levering start in juni
Tegelijkertijd met de introductie van de Leaf E+ voert Nissan wat wijzigingen door aan het model. Zo krijgt het infotainmentsysteem een groter scherm (8-inch) en is er een vernieuwde Nissan Connect EV-app. Wat de Leaf E+ gaat kosten, maakt Nissan in maart bekend. De levering van het nieuwe model start in juni.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had