Nog meer grille voor vernieuwde Lexus NX
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2FLexus-NX-7-Autovisie.nl_.jpg)
Hij mag dan al bijna vier jaar op de markt zijn, gedateerd is het design van de Lexus NX allerminst. Dat is dan ook de reden dat de ‘facelift’ behoorlijk minimaal is.
Grille
Over de grille kunnen we dat niet zeggen. Sterker nog, met de nieuwe bumper wordt de ‘Spindle grille’ nog prominenter. De openingen aan weerszijden ervan zijn bovendien ook nog groter geworden, waardoor praktisch de hele neus voor koeling zorgt. Ook nieuw zijn de koplampen, die nu lijken op die van de Lexus LC. Natuurlijk is de achterkant ook aangepakt en zitten de uitlaatsierstukken nu verwerkt in de bumper. De achterlichten zijn iets groter geworden en moeten nu duidelijker de vorm van een L (van Lexus) hebben.
Interieur
In het interieur valt vooral het grotere scherm voor het infotainmentsysteem op. De Lexus NX had een scherm van 7 inch en krijgt nu een exemplaar van 10,3 inch. Je bedient het nog steeds met een touchscreen, dat nu net iets groter is gemaakt en beter moet bedienen. Er zitten wat minder knoppen in het interieur en achterpassagiers kunnen voortaan hun eigen temperatuur instellen.
Nieuwe naam, zelfde motor
De Lexus NX wordt geleverd met dezelfde motoren, een 2,0 liter turbomotor en een atmosferische 2,5 liter viercilinder die bijgestaan wordt door elektromotoren. De turboversie krijgt een nieuwe naam: NX 200t is niet meer en voortaan heet hij NX 300. De hybrideversie houdt zijn naam NX 300h. De reden ervoor is dat er meer modellen van Lexus nu een turbomotor hebben en dat de ‘t’ niet per se meer nodig is om dat aan te duiden.
Rijden
Onderhuids zijn er nog meer aanpassingen, want Lexus heeft het onderstel van de NX onder handen genomen. Hij moet scherper gaan sturen en tegelijkertijd meer comfort bieden. De vering en stabilisatoren zijn anders afgesteld en ook de dempers zijn nieuw. Wil je zelf meer controle over de dempers, dan kun je voortaan kiezen voor een adaptief onderstel.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had