Met deze widebody is je Honda E niet aaibaar maar bruut
Old School Engineering (OSE), een bedrijf dat onder andere samenwerkt met Alfaholics om hun bekende restomods te produceren, maakt een aantal handgemaakte widebody’s van de Honda E. Bestellen kan vanaf april.
Niet meer zo schattig
De fraaie Honda e maakt momenteel onderdeel uit van onze duurtestgarage en gedurende onze testperiode krijgen we opvallend veel reacties op het moderne, aaibare design van de elektro-hatch. Dat geldt ook voor het interieur, want dat heeft wel wat weg van een woonkamer. Ondertussen is het wél een relatief opzwepende hatchback, met achterwielaandrijving, een bijna ongelooflijk kleine draaicirkel en een dynamische besturing.
Tegelijkertijd is het door z’n softe onderstelafstemming een ideale auto voor in de stad. Toch ziet OSE er voldoende potentie in om de guitige e nog een stuk sportiever te maken. Hieronder zie je de eerste beelden van de widebody’s, die in gelimiteerde oplage gebouwd gaan worden. Hoeveel OSE er precies gaat maken, is nog niet bekend.
Dit bericht op Instagram bekijken
Van photoshop naar werkelijkheid
Op basis van het werk van de artiest Hugo Silva, die allerlei autogerelateerde photoshop-visualisaties maakt, ging Old School Engineering aan de slag om de widebody ook daadwerkelijk te realiseren.
Dit bericht op Instagram bekijken
Het duurde een aantal weken om de mallen voor de panelen te maken. Nu is het zaak de panelen te produceren. OSE gebruikt daarvoor koolstofvezel, dus de flinke widebody zal relatief licht zijn. Dit zal de aankomende weken gebeuren. Old School Engineering laat bovendien weten bezig te zijn met meer modificaties dan alleen de widebody. “Klanten kunnen kiezen uit verschillende opties zoals de remmen, ophanging en het interieur”, zegt OSE via Facebook. Wat het precies inhoudt, is niet helemaal duidelijk
Max Verstappen
OSE zegt via Instagram dat het de widebody onder andere gaat maken als hommage aan de historische overwinning van Max Verstappen in Abu Dabhi. “We maken een aantal auto’s om een eer te bewijzen aan Honda Racing, Max Verstappen en Red Bull Racing voor het winnen van één van de beste en moeilijkste F1-kampioenschappen ooit”, aldus OSE.