Ontwikkeling Ford Mustang Mach-e gaat thuis verder
Niets mag de marktintroductie van de Ford Mustang Mach-e in de weg staan. Dus als je moet thuiswerken vanwege het coronavirus, neem je je werk mee naar huis. En zo staan er nu verschillende prototypes van de Mustang Mach-e her en der in de woonwijken in en rond Detroit!
Er is Ford alles aan gelegen om de Mustang Mach-e deze herfst op de markt te brengen. De productie van de elektrische Mustang, het eerste productiemodel dat geheel als elektro-auto is ontwikkeld, moet binnen enkele maanden officieel van start gaan. Maar blijkbaar moeten enkele techneuten nog wat werk verrichten. Echter, vanwege het coronavirus is de fabriek gesloten. “Iedereen probeert zich aan te passen. Velen van ons werken al jaren aan deze Mustang Mach-E. Het zit in ons bloed. Je kunt niet zomaar op de pauzeknop drukken”, legt Rob Iorio, verantwoordelijk voor de technische kant van de Mach-E, aan het Amerikaanse Detroit News uit.
Mustang Mach-e vormt elektrisch startpunt
Met de Mustang Mach-e opent Ford de aanval op het eveneens Amerikaanse Tesla, dat de traditionele autobouwers al jaren aftroeft met een succesvolle elektrische auto. De Mustang Mach-e vormt voor Ford het startpunt van een lijn elektrische auto’s, inclusief een F-150, Amerika’s best verkochte model. De Mach-e moet aantonen dat de autobouwer uit Michigan ook in de wereld van de elektrische auto er staat. En dan komt nu het coronavirus er tussen door.
Testrit in de wijk
Doordat de teamleden de prototypes mee naar huis nemen om te testen en om gegevens te verzamelen, staat de ontwikkeling van het belangrijkste Ford-model in jaren in ieder geval niet stil. Ten minste, de elektronische architectuur en software. Volgens Detroit News hebben de personen externe toegang tot de meeste van hun gebruikelijke tools en kunnen de techneuten bijna alles kunnen doen wat ze normaal zouden doen. “Als er een andere kalibratie is die we willen proberen, spring ik in het voertuig, de stekker gaat erin en ik neem de auto het blok rond. Als ik terugkom, kijk naar de gegevens en kijk hoe alles reageerde”, zegt software-expert Aleyna Kapur. Die zich richt op de communicatie tussen hardware, aandrijflijn en software. “Misschien stap ik weer in de auto, pas ik een paar dingen aan en zit ik weer achter mijn bureau.”
Uitwisselen
Testauto’s wisselen vaak van bestuurder. Vandaar dat Ford in al die auto’s een ontsmettingskit had gelegd om de deurgrepen, stuurwiel en andere aanraakgevoelige onderdelen schoon te maken. Maar inmiddels mogen auto’s niet meer van bestuurder wisselen. De informatie wordt digitaal gedeeld. Kwestie van vertrouwen dit maal. Nu maar hopen dat er geen datalek bij Ford is, want alle informatie over de elektrische Mustang Mach-e gaan één-op-één tussen de ingenieurs of via iCloud.
Marktintroductie Mustang Mach-e
Ford plant de marktintroductie voor de tweede helft van dit jaar. De productie zal deze zomer in Mexico van start gaan. Nederland behoort tot de vijf landen waar de Mustang Mach-e als eerste leverbaar wordt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo schakel je in een Tesla als het scherm breekt
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
100.000 LPG-rijders komen goed weg: korting wegenbelasting blijft
-
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten