Opel GT Concept wil jou graag leren kennen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-5.jpg)
Dit is het interieur van de Opel GT Concept en er is geen knopje in te bekennen. Alles in het sportieve studiemodel is aan te sturen via een touchscreen of door stemcommando’s te geven.
Volgens Opel heeft de GT Concept een geavanceerde Human Machine Interface (HMI). Het systeem zou de bestuurder moeten leren kennen en op den duur zelf moeten kunnen inschatten hoe hoog de temperatuur in een bepaalde situatie moet zijn, welke muziek er gespeeld moet worden en welke route iemand wil nemen.
De GT Concept leert van ieder commando dat de bestuurder geeft en van iedere instelling die hij of zij gebruikt, dag in dag uit, jaar in jaar uit. Opel vergelijkt het systeem met zelflerende automatische versnellingsbakken, die zich aanpassen aan de rijstijl van een berijder.
Waarschuwingen
Daarbij houdt de GT Concept ook het verkeer in de gaten. Hij kan ongevraagd gesproken waarschuwingen geven als: “Pas op. Zie de motorrijder achter ons niet over het hoofd.” Buitenspiegels heeft de Opel niet. Twee camera’s achter de voorste wielkasten projecteren hun beelden op ronde monitoren links en rechts van de instrumentencluster.
LEES OOK: OPEL ASTRA TCR – VOOR MINDER DAN EEN TON DE BAAN OP
Of alle systemen ook zo werken als Opel belooft, is uiteraard nog maar de vraag. De GT Concept is en blijft immers een studiemodel. Hoe dan ook, Opel heeft het interieur van zijn futuristische sportwagenproefballonnetje een duidelijk jaren zestig/zeventig sausje meegegeven, met zijn dubbele ronde klokken en geperforeerde stuurspaak.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had