Opel Insignia GSi is terug van weggeweest
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F02%2FOpel-Insignia-GSi-510861-e1582130671565.jpg)
Op de Autosalon van Brussel eerder dit jaar richtte Opel de schijnwerpers op de gefacelifte Insignia en in het bijzonder op de sportieve GSi. Daarmee keerde de aloude naam van Opels sportieve label weer terug. En vanaf heden is de GSi-uitvoering ook weer in Nederland leverbaar.
De Nederlandse Opel-dealers openen de orderboeken voor de sportieve topversie. De uitvoering komt er als Grand Sport, wat Opel-taal is voor de vijfdeurs hatchback, en Sports Tourer, de Opel-aanduiding voor de stationwagon. Voor de GSi-versie is de carrosserie van de twee varianten aangekleed met een specifiek bumperdesign en andere wielontwerpen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F02%2FOpel-Insignia-GSi-510865-e1582130680128.jpg)
FlexRide-onderstel
Maar het grote verschil met de andere types wordt onderhuids gemaakt. Mede dankzij het elektronisch aangestuurde FlexRide-onderstel kunnen de schokdempers, de besturing, het gaspedaal, de transmissie en het tractiecontrole anders afgesteld worden. Voor de GSi kiest het merk voor een dynamischere afstelling. De bestuurder heeft keuze uit de modi Standaard, Tour, Sport en – specifiek voor de GSi – Competition. De vierwielaandrijving met lamellenkoppeling past zich dankzij de aanwezigheid van elektronica aan de omstandigheden aan. De Opel-techneuten voorzien in een torque vectoring-systeem, waardoor de Insignia GSi rapper door de bocht is te loodsen. Opel geeft aan dat het ESP-systeem volledig uit te schakelen is. Twee keer de knop ‘ESP off’ indrukken en het veiligheidsnet wordt weggehaald.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F02%2FOpel-Insignia-GSi-510856-e1582130695255.jpg)
Insignia met 230 pk
Het epicentrum van de Insignia GSi hangt onder de kap. Opel monteert een 2,0 liter viercilinder benzinemotor. Dankzij een turbo komt het direct ingespoten motorblok tot een vermogen van liefst 230 pk. Aan de krachtbron koppelt de fabrikant een automatische transmissie. De bak telt negen verzetten, die of volautomatisch of handmatig middels schakelflippers zijn te selecteren. Om de Insignia GSi te temperen, levert Brembo een remsysteem met rood gelakte klauwen aan.
De Insignia GSi is per direct te bestellen. Het topmodel staat als Grand Sport voor €61.899 op de prijslijst. Voor de stationwagon, Sports Tourer genaamd, kost minimaal €63.399. Naast de GSi-versie maakt Opel ook de prijzen van de andere types bekend. De voordeligste versie van de vernieuwde Opel Insignia kost €36.699,-., inclusief een 145 pk sterke 1.4 Turbomotor. De goedkoopste dieselversie staat voor € 38.799,- op de prijslijst. De Sports Tourer is er vanaf € 38.199,-.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had