Opel Insignia GSi ook als Sports Tourer en turbodiesel
De combinatie Opel en GSi roept bij ons nog steeds een associatie met petjes op. Moeten we vergeten, want deze Insignia GSi Sports Tourer – en ook de eerder onthulde sedan – is gewoon fraai.
Denk overigens niet GSi het nieuwe OPC is. GSi is meer een sportief uitrustingsniveau à la ST-Line van Ford en R-Design van Volvo. De Insignia GSi werd half juli geïntroduceerd met de een 2,0 liter viercilinder turbomotor met 260 pk en 400 Nm. Diezelfde krachtbron wordt ook leverbaar in deze Sports Tourer en is gekoppeld aan een achttrapsautomaat.
Twinturbodiesel
Er is echter nog meer nieuws. De Insignia GSi komt er ook als diesel, eveneens met een achttrapsautomaat. In het vooronder ligt dan een 2,0 twinturbodiesel met 210 pk en 480 Nm. Hiermee gaat de Sports Tourer in 7,9 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt hij een topsnelheid van 231 km/h. Het blok zou ongeveer 1 op 13,7 lopen, volgens Opel.
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?