Opel Insignia niet zo rap uit de startblokken als zijn voorganger
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fopel-insignia-opel-exclusive-002-1440x810.jpg)
De dealerorganisatie van Opel heeft de honderdduizendste order voor de Insignia mogen noteren. Maar daar hadden de heren autoverkopers van het Duitse merk meer tijd voor nodig dan bij de vorige editie.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2FOpel-Insignia-Sports-Tourer-6-Autovisie.nl_.jpg)
Van de eerste generatie Insignia wisten de vertegenwoordigers van Opel in een kortere tijd 100.000 orders te noteren dan met de huidige editie het geval was. Al na zo’n vijf maanden lag de honderdduizendste bestelling van de Insignia op de burelen van het Duitse hoofdkantoor. Voor de huidige editie had Opel daar zo’n negen maanden voor nodig.
Nederland
De bijdrage vanuit Nederland is ook een stuk kleiner dan bij de eerste editie. Op het moment dat Opel wereldwijd 100.000 orders schreef, had de Nederlandse organisatie 4.000 bestellingen op zak. Ditmaal zijn het er 2.000. De meest populaire carrosserievariant is tot op heden de Grand Sport. Maar de Sports Tourer ging ook later in de verkoop. Wat motorisering betreft, voert de 1.5 Turbo-benzine met 165 pk de ranglijst aan. Sowieso is het aandeel benzinemotor hoger dan diesel, 60 om 40 procent. De zakelijke rijder verkiest echter de 1.6 CDTi-dieselversie met 110 pk boven de 1.5 Turbo, zij het dat het verschil klein is.
LEES OOK: OPEL INSIGNIA WINT TRIOTEST
Country Tourer
Opel levert de Insignia als Grand Sport en als Sports Tourer, waarbij laatstgenoemde ook in een opgehoogde uitvoering onder de naam Country Tourer verkrijgbaar is. De auto is verkrijgbaar met een 1.5 Turbo (140 en 165 pk), 1.6 CDTI (110 en 136 pk) en een 2.0 CDTI (170 pk). Voor de uitrusting is keuze uit de niveaus Online Edition, Innovation, Exclusive en binnenkort GSi.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had