Opel Insignia niet zo rap uit de startblokken als zijn voorganger
De dealerorganisatie van Opel heeft de honderdduizendste order voor de Insignia mogen noteren. Maar daar hadden de heren autoverkopers van het Duitse merk meer tijd voor nodig dan bij de vorige editie.
Van de eerste generatie Insignia wisten de vertegenwoordigers van Opel in een kortere tijd 100.000 orders te noteren dan met de huidige editie het geval was. Al na zo’n vijf maanden lag de honderdduizendste bestelling van de Insignia op de burelen van het Duitse hoofdkantoor. Voor de huidige editie had Opel daar zo’n negen maanden voor nodig.
Nederland
De bijdrage vanuit Nederland is ook een stuk kleiner dan bij de eerste editie. Op het moment dat Opel wereldwijd 100.000 orders schreef, had de Nederlandse organisatie 4.000 bestellingen op zak. Ditmaal zijn het er 2.000. De meest populaire carrosserievariant is tot op heden de Grand Sport. Maar de Sports Tourer ging ook later in de verkoop. Wat motorisering betreft, voert de 1.5 Turbo-benzine met 165 pk de ranglijst aan. Sowieso is het aandeel benzinemotor hoger dan diesel, 60 om 40 procent. De zakelijke rijder verkiest echter de 1.6 CDTi-dieselversie met 110 pk boven de 1.5 Turbo, zij het dat het verschil klein is.
LEES OOK: OPEL INSIGNIA WINT TRIOTEST
Country Tourer
Opel levert de Insignia als Grand Sport en als Sports Tourer, waarbij laatstgenoemde ook in een opgehoogde uitvoering onder de naam Country Tourer verkrijgbaar is. De auto is verkrijgbaar met een 1.5 Turbo (140 en 165 pk), 1.6 CDTI (110 en 136 pk) en een 2.0 CDTI (170 pk). Voor de uitrusting is keuze uit de niveaus Online Edition, Innovation, Exclusive en binnenkort GSi.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nog meer Chinese SUV’s naar Nederland, dit is de Jaecoo J5
-
Definitief: importheffingen op Chinese elektrische auto’s worden snel ingevoerd
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Zien: Xiaomi SU7 Ultra rijdt indrukwekkende tijd op Nürburgring
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Dit kost de Abarth 600e in Nederland
-
Volkswagen sluit fabrieken én vraagt loonoffer: ’Steek in hart arbeiders’
-
Waarom de Lamborghini Temerario een plug-in hybride is die je wél wil hebben
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Dit kost de vierwielaangedreven Jeep Avenger 4Xe in Nederland
-
5 budgettips voor het kiezen van je eerste auto