Opgefriste Nissan 370Z Coupé direct herkenbaar
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F426201377_Nissan_370Z_MY18-e1504186261476.jpg)
Nissan maakt het optische verschil tussen de Nissan 370Z en die van het Modeljaar 2018 groter. De nieuwste uitgave is super eenvoudig te herkennen. Kijk maar naar de deurgrepen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2F426201376_Nissan_370Z_MY18-e1504186200910.jpg)
Het zijn kleine veranderingen die Nissan voor het nieuwe modeljaar van de 370Z doorvoert, maar het zijn elementen waaraan je direct ziet of het om de nieuwste 370Z gaat of een ouder exemplaar. Vanaf de 2018-editie zijn de verticaal geplaatste deurgrepen namelijk in zwart uitgevoerd. Diezelfde tint komt ook terug op het onderste deel van de achterbumper. Normaliter betekenen zwarte deurgrepen en onderbumpers dat het om een eenvoudige basisversie gaat, maar niet in het geval van de 370Z. Let wel, de coupé. De roadster behoudt zijn gekleurde bumpers en grijskleurige deurgrepen. Ook voor de 370Z Nismo, ondanks dat dat topmodel er alleen als coupé is, gelden de exterieure aanpassingen niet.
Nismo-invloed
Ook nieuw op de 2018-uitvoering van de Japanse sportcoupé zijn de donkergetinte koplamp- en achterlichtunits, zoals we die van de 370Z Nismo kennen. De vernieuwde uitgave is verder te herkennen aan gerestylede 19 inch lichtmetalen wielen en de optioneel verkrijgbare kleur Red Metallic. De exterieure aanpassingen gaan gepaard met ene kleine technische wijziging. Voor de types met een handbak komt Nissan met een high-performance koppeling, die lichter is, maar preciezer functioneert en meer comfort biedt. Op motorisch vlak blijft de 370Z ongewijzigd. Onder de lange motorkap huist een 328 pk sterke 3.7 V6. De Nismo komt met een 344 pk sterke variant van de zescilinder voor de dag.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had